Tema 1/2018: #statigre
#PodatkiSoZakon
Vsepovsod nas obdajajo podatki. Vsi jih uporabljamo. Pravilno uporabljeni so lahko učinkovito orodje pri sprejemanju odločitev, ki lahko vplivajo na naša življenja, zato je moč podatkov lahko velika. Podatki so taki in drugačni in čedalje več razprav poteka o njihovi verodostojnosti, dojemanju, pravilnem interpretiranju, uporabni vrednosti, avtorstvu, etičnosti uporabe, o tem, kako ločiti dejstva od fikcije ter tudi o tem, kakšen je sploh potencial uporabe podatkov.
Kaj nas uči statistična pismenost?
Če polovica oseb je zelje in druga polovica meso, to še ne pomeni, da v povprečju vsi jemo segedin.
Statistična pismenost je sposobnost pravilnega razumevanja, uporabe in interpretiranja ter kritične presoje podatkov. Statistika je največkrat lahko narobe razumljena ali uporabljena zaradi neznanja ali pomanjkljivega znanja uporabnika. Statistični urad Republike Slovenije (SURS) zagotavlja podatke, hkrati pa uporabnike izobražuje o pravilni uporabi. Če podatki ne pridejo do uporabnika ali če jih le-ta ne zna uporabiti, ni bilo narejenega dovolj. Zato SURS ves čas stremi k temu, da podatke prikaže na jasen, razumljiv in zanimiv način. Šolajoča se mladina je uporabnik statističnih podatkov v okviru učnih aktivnosti, v kasnejšem poslovnem in zasebnem življenju pa je tudi bodoči uporabnik Za širjenje statistične pismenosti del odgovornosti tako nosi tudi šolstvo, ki mora imeti pri tem podporo statistične skupnosti.
Povprečni Slovenec?
- Ste eden od 2,07 milijona prebivalcev naše države.
- Vam je ime Marija ali Franc.
- Ste stari 43,1 let.
- Ste visoki 170 cm in težki 77 kg.
#statigre
Učitelji,
širite statistično pismenost in približajte statistiko dijakom! Tako boste pripomogli k večjemu številu uporabnikov, ki bodo razumeli, kdo je povprečni Slovenec, in bodo statistične podatke pravilno uporabljali. Evropske statistične igre so priložnost za individualno delo dijakov in za krepitev skupinskega duha prek ‘igranja’ s statističnimi podatki v lovu za novim znanjem in novimi izkušnjami pa tudi nagradami.
Kaj pa vi, ki ste pravkar prebrali sporočilo? Kako vidite #PodatkiSoZakon in #statigre za šolsko rabo?
Tvitnite in prispevajte k ustvarjanju družbenega pogleda na #PodatkiSoZakon in #statigre v slovenski šoli. Če obema ključnikoma dodate še #raziskovalnica, se bodo tviti nanizali v ogrlico zbranih in urejenih mnenj.
@StatSlovenija
.
#PodatkiSoZakon
Vsepovsod nas obdajajo podatki. Vsi jih uporabljamo. Pravilno uporabljeni so lahko učinkovito orodje pri sprejemanju odločitev, ki lahko vplivajo na naša življenja, zato je moč podatkov lahko velika. Podatki so taki in drugačni in čedalje več razprav poteka o njihovi verodostojnosti, dojemanju, pravilnem interpretiranju, uporabni vrednosti, avtorstvu, etičnosti uporabe, o tem, kako ločiti dejstva od fikcije ter tudi o tem, kakšen je sploh potencial uporabe podatkov.
Kaj nas uči statistična pismenost?
Če polovica oseb je zelje in druga polovica meso, to še ne pomeni, da v povprečju vsi jemo segedin.
Statistična pismenost je sposobnost pravilnega razumevanja, uporabe in interpretiranja ter kritične presoje podatkov. Statistika je največkrat lahko narobe razumljena ali uporabljena zaradi neznanja ali pomanjkljivega znanja uporabnika. Statistični urad Republike Slovenije (SURS) zagotavlja podatke, hkrati pa uporabnike izobražuje o pravilni uporabi. Če podatki ne pridejo do uporabnika ali če jih le-ta ne zna uporabiti, ni bilo narejenega dovolj. Zato SURS ves čas stremi k temu, da podatke prikaže na jasen, razumljiv in zanimiv način. Šolajoča se mladina je uporabnik statističnih podatkov v okviru učnih aktivnosti, v kasnejšem poslovnem in zasebnem življenju pa je tudi bodoči uporabnik Za širjenje statistične pismenosti del odgovornosti tako nosi tudi šolstvo, ki mora imeti pri tem podporo statistične skupnosti.
Povprečni Slovenec?
- Ste eden od 2,07 milijona prebivalcev naše države.
- Vam je ime Marija ali Franc.
- Ste stari 43,1 let.
- Ste visoki 170 cm in težki 77 kg.
#statigre
Učitelji,
širite statistično pismenost in približajte statistiko dijakom! Tako boste pripomogli k večjemu številu uporabnikov, ki bodo razumeli, kdo je povprečni Slovenec, in bodo statistične podatke pravilno uporabljali. Evropske statistične igre so priložnost za individualno delo dijakov in za krepitev skupinskega duha prek ‘igranja’ s statističnimi podatki v lovu za novim znanjem in novimi izkušnjami pa tudi nagradami.
Kaj pa vi, ki ste pravkar prebrali sporočilo? Kako vidite #PodatkiSoZakon in #statigre za šolsko rabo?
Tvitnite in prispevajte k ustvarjanju družbenega pogleda na #PodatkiSoZakon in #statigre v slovenski šoli. Če obema ključnikoma dodate še #raziskovalnica, se bodo tviti nanizali v ogrlico zbranih in urejenih mnenj.
@StatSlovenija
.