Novo iz založbe – julij 2019
Fizika v šoli 1/2019
Jaka Banko: Učenje z raziskovanjem
STROKOVNI PRISPEVKI
Rado Lapuh, Matej Grum, Samo Kopač: Redefinicija enot mednarodnega sistema SI
Peter Jevšenak: Gravitacijska interakcija množice teles
Janez Strnad: Kvantne pike
DIDAKTIČNI PRISPEVKI
Tilka Jakob: Počitniška fizika
Peter Gabrovec: Splošna matura iz fizike 2018
Sergej Faletič: Tabele za samoevalvacijo – orodje za pomoč pri vodenju in ocenjevanju eksperimentalnega dela
Jože Pernar: Vetrovnik – raziskovalno delo
Aleš Mohorič: Preprosta demonstracija fosforescence pri fluorescentni sijalki
Karel Šmigoc: Moč vetra na klopotcu v Hermancih pri Ljutomeru
UPODOBITVE V FIZIKI
Mojca Čepič: Energija IV: Elektrika, električno delo in električna energija
UČITELJEV POGLED
Peter Prelog: Drugi tvit: Učenje »na pamet«
STRIP
Milenko Stiplovšek: Eksperimentiranje
Matematika v šoli 1/2019
mag. Mateja Sirnik: Uvodnik
IZ TEORIJE ZA PRAKSO
Iza Javornik: Alternativni pisni algoritmi množenja
mag. Mojca Suban: Uporaba in osmišljanje matematičnih vsebin v luči kompleksnosti: trije primeri prepogibanja papirja
Anto Franjić, Dina Kamber Hanzić, dr. Zenan Šabanac: Nekaj dokazov Talesovega izreka
IZ RAZREDA
Vid Kavčič: Od sladkorja do odvajanja
Igor Pangrčič: Onesnaževanje oceanov in moja vloga pri tem po STEM korakih
Mag. Sonja Rajh: Uporaba žepnega računala pri preiskovanju številskih vzorcev
Marko Razpet: Ploščinsko enaka kolobarja in še kaj
MATEMATIKA SKOZI ZGODOVINO
mag. Milena Strnad in Aleksander Simonič: Srinivasa Aiyangar Ramanujan (1887–1920) – 1. del
NOVICE
Borut Jurčič Zlobec: Raziskovalne naloge iz matematike na Srečanju mladih raziskovalcev Slovenije 2018
Tatjana Kerin, dobitnica priznanja Blaža Kumerdeja za leto 2018
Razredni pouk 1/2019
UVODNIK
Vesna Vršič: Imam cilj
VPRAŠALI STE
Dr. Leonida Novak: Branje od 1. do 5. razreda (in naprej)
KOTIČEK ZA BRANJE
Dr. Dragica Haramija: Slikanica 1001 pravljica
VIRTUALNI KOTIČEK
Mojca Dolinar, mag. Irena Gole: Dan varne rabe interneta
RAZSTAVA OTROŠKIH LIKOVNIH DEL
Učenci Osnovna šola Ludvika Zorzuta Bračan (Brazzano), Italija
AKTUALNO
Dr. Leonica Novak: Obisk osnovne šole na Škotskem
STROKOVNA IZHODIŠČA
Mag. Katarina Dolgan: Vodenje razreda po načelih formativnega spremljanja – Študijska srečanja za učitelje, ki poučujejo na razredni stopnji 2018/2019
Dr. Darja Skribe Dimec, dr. Maja Umek: Kjer se srečata družboslovje in naravoslovje
Petra Pogorelc: Podružnične osnovne šole s kombiniranimi oddelki
IDEJE IZ RAZREDA
Katja Gomboc: Na učenca osredinjen pouk na prostem
Tanja Janković: Vpliv čustev na učno uspešnost na razredni stopnji
Špela Bogataj: Uporaba lutke pri pouku angleščine
Mateja Sever: Všečnost (že) v osnovni šoli
Šolska knjižnica 1/2019
Romana Fekonja: Uvodnik
STROKA IN PRAKSA
Nataša Markič: Knjižnica je zakon
Gregor Škrlj: Interaktivni Prešeren v šolski knjižnici OŠ Prule
Urša Jesenko: Beremo stripe za domače branje
Nevenka Poteko: Ivan v knjižnici Šolskega centra Celje
Irena Milivojevič Kotnik, Breda Podbrežnik Vukmir: Branje je iskanje; model sodelovanja med splošnimi in šolskimi knjižnicami pri razvoju bralne kulture
MALI IN VELIKI ODMEVI
Urša Bajda: Konferenca Družinska pismenost
Silva Škoberne: Obisk osnovne šole v Reykjaviku
Gregor Škrlj: Kulturni bazar 2019
Gregor Škrlj: Poročilo s strokovnega usposabljanja z naslovom Uporaba prilagojenih gradiv v šolskih knjižnicah
S KNJIŽNIH POLIC
Urša Bajda: Zbornik ob mednarodnem mesecu šolskih knjižnic
Gregor Škrlj: Predstavitev knjige Glavo imaš in srce
Geografija v šoli 2/2019
UVODNIK
Anton Polšak: Čas, čas …
AKTUALNO
Igor Lipovšek: Kdo bo potoval v Hongkong?; Še bolj uporabljana Uporabna geografija; Terensko delo študentov treh univerz; Inovativni pristopi k učenju in poučevanju; Poplave so del našega vsakdana; Kocenov geografski pohod; Območna srečanja mladih raziskovalcev
ŠIRIMO OBZORJA
Barbara Lampič, Tatjana Kikec: Funkcionalno razvrednoten prostor – razmere v Sloveniji in možnost vključevanja vsebine v osnovno- in srednješolsko izobraževanje
Ana Vovk Korže, Janja Lužnik, Danijel Davidović: Agroekološka znanja bogatijo tudi geografijo
Andreja Bečan, Nina Farič, Nataša Mrak: Mednarodna izmenjava učiteljev geografije iz Turčije in Slovenije
IZ PRAKSE
Polona Küssel: Kako izdelati tipna učila za slepe in slabovidne pri pouku geografije
Monika Jelenc, Ema Vidic Judež: Triglavski narodni park – medpredmetna povezava biologije in geografije z elementi formativnega spremljanja
Simona Varga: Učenje geografije v smislu razvijanja ključnih kompetenc
Matej Matkovič: Spletna učilnica kot možnost izvajanja formativnega spremljanja pri pouku geografije
ZANIMIVOSTI
Anton Polšak: Še o fitogeografiji
PEDAGOŠKI OREHI
Igor Lipovšek: Ko učitelj ne zna
Šolsko svetovalno delo 1/2019
Brigita Rupar: Uvodnik
VODILNA TEMA
Mojca Čerče: Kako lahko ustrezno voljno delovanje pospeši doseganje ciljev v svetovanju
TEORIJA V PRAKSI – PREVENTIVNE DEJAVNOSTI
Anita Fartek: Razvijanje čustvenih kompetenc predšolskih otrok – razvojno-preventivno delo svetovalnega delavca
Ines Piljić: Primeri dejavnosti za razvijanje miselne naravnanosti rasti pri učencih
Tajana Brajović: Vloga šolskega svetovalnega delavca pri ugotavljanju učnih težav učencev: sistematični pristop
Karmen Novak: Preventivne dejavnosti svetovalne službe v okviru obveznih izbirnih vsebin oziroma interesnih dejavnosti
Fizika v šoli 1/2019
Jaka Banko: Učenje z raziskovanjem
STROKOVNI PRISPEVKI
Rado Lapuh, Matej Grum, Samo Kopač: Redefinicija enot mednarodnega sistema SI
Peter Jevšenak: Gravitacijska interakcija množice teles
Janez Strnad: Kvantne pike
DIDAKTIČNI PRISPEVKI
Tilka Jakob: Počitniška fizika
Peter Gabrovec: Splošna matura iz fizike 2018
Sergej Faletič: Tabele za samoevalvacijo – orodje za pomoč pri vodenju in ocenjevanju eksperimentalnega dela
Jože Pernar: Vetrovnik – raziskovalno delo
Aleš Mohorič: Preprosta demonstracija fosforescence pri fluorescentni sijalki
Karel Šmigoc: Moč vetra na klopotcu v Hermancih pri Ljutomeru
UPODOBITVE V FIZIKI
Mojca Čepič: Energija IV: Elektrika, električno delo in električna energija
UČITELJEV POGLED
Peter Prelog: Drugi tvit: Učenje »na pamet«
STRIP
Milenko Stiplovšek: Eksperimentiranje
Matematika v šoli 1/2019
mag. Mateja Sirnik: Uvodnik
IZ TEORIJE ZA PRAKSO
Iza Javornik: Alternativni pisni algoritmi množenja
mag. Mojca Suban: Uporaba in osmišljanje matematičnih vsebin v luči kompleksnosti: trije primeri prepogibanja papirja
Anto Franjić, Dina Kamber Hanzić, dr. Zenan Šabanac: Nekaj dokazov Talesovega izreka
IZ RAZREDA
Vid Kavčič: Od sladkorja do odvajanja
Igor Pangrčič: Onesnaževanje oceanov in moja vloga pri tem po STEM korakih
Mag. Sonja Rajh: Uporaba žepnega računala pri preiskovanju številskih vzorcev
Marko Razpet: Ploščinsko enaka kolobarja in še kaj
MATEMATIKA SKOZI ZGODOVINO
mag. Milena Strnad in Aleksander Simonič: Srinivasa Aiyangar Ramanujan (1887–1920) – 1. del
NOVICE
Borut Jurčič Zlobec: Raziskovalne naloge iz matematike na Srečanju mladih raziskovalcev Slovenije 2018
Tatjana Kerin, dobitnica priznanja Blaža Kumerdeja za leto 2018
Razredni pouk 1/2019
UVODNIK
Vesna Vršič: Imam cilj
VPRAŠALI STE
Dr. Leonida Novak: Branje od 1. do 5. razreda (in naprej)
KOTIČEK ZA BRANJE
Dr. Dragica Haramija: Slikanica 1001 pravljica
VIRTUALNI KOTIČEK
Mojca Dolinar, mag. Irena Gole: Dan varne rabe interneta
RAZSTAVA OTROŠKIH LIKOVNIH DEL
Učenci Osnovna šola Ludvika Zorzuta Bračan (Brazzano), Italija
AKTUALNO
Dr. Leonica Novak: Obisk osnovne šole na Škotskem
STROKOVNA IZHODIŠČA
Mag. Katarina Dolgan: Vodenje razreda po načelih formativnega spremljanja – Študijska srečanja za učitelje, ki poučujejo na razredni stopnji 2018/2019
Dr. Darja Skribe Dimec, dr. Maja Umek: Kjer se srečata družboslovje in naravoslovje
Petra Pogorelc: Podružnične osnovne šole s kombiniranimi oddelki
IDEJE IZ RAZREDA
Katja Gomboc: Na učenca osredinjen pouk na prostem
Tanja Janković: Vpliv čustev na učno uspešnost na razredni stopnji
Špela Bogataj: Uporaba lutke pri pouku angleščine
Mateja Sever: Všečnost (že) v osnovni šoli
Šolska knjižnica 1/2019
Romana Fekonja: Uvodnik
STROKA IN PRAKSA
Nataša Markič: Knjižnica je zakon
Gregor Škrlj: Interaktivni Prešeren v šolski knjižnici OŠ Prule
Urša Jesenko: Beremo stripe za domače branje
Nevenka Poteko: Ivan v knjižnici Šolskega centra Celje
Irena Milivojevič Kotnik, Breda Podbrežnik Vukmir: Branje je iskanje; model sodelovanja med splošnimi in šolskimi knjižnicami pri razvoju bralne kulture
MALI IN VELIKI ODMEVI
Urša Bajda: Konferenca Družinska pismenost
Silva Škoberne: Obisk osnovne šole v Reykjaviku
Gregor Škrlj: Kulturni bazar 2019
Gregor Škrlj: Poročilo s strokovnega usposabljanja z naslovom Uporaba prilagojenih gradiv v šolskih knjižnicah
S KNJIŽNIH POLIC
Urša Bajda: Zbornik ob mednarodnem mesecu šolskih knjižnic
Gregor Škrlj: Predstavitev knjige Glavo imaš in srce
Geografija v šoli 2/2019
UVODNIK
Anton Polšak: Čas, čas …
AKTUALNO
Igor Lipovšek: Kdo bo potoval v Hongkong?; Še bolj uporabljana Uporabna geografija; Terensko delo študentov treh univerz; Inovativni pristopi k učenju in poučevanju; Poplave so del našega vsakdana; Kocenov geografski pohod; Območna srečanja mladih raziskovalcev
ŠIRIMO OBZORJA
Barbara Lampič, Tatjana Kikec: Funkcionalno razvrednoten prostor – razmere v Sloveniji in možnost vključevanja vsebine v osnovno- in srednješolsko izobraževanje
Ana Vovk Korže, Janja Lužnik, Danijel Davidović: Agroekološka znanja bogatijo tudi geografijo
Andreja Bečan, Nina Farič, Nataša Mrak: Mednarodna izmenjava učiteljev geografije iz Turčije in Slovenije
IZ PRAKSE
Polona Küssel: Kako izdelati tipna učila za slepe in slabovidne pri pouku geografije
Monika Jelenc, Ema Vidic Judež: Triglavski narodni park – medpredmetna povezava biologije in geografije z elementi formativnega spremljanja
Simona Varga: Učenje geografije v smislu razvijanja ključnih kompetenc
Matej Matkovič: Spletna učilnica kot možnost izvajanja formativnega spremljanja pri pouku geografije
ZANIMIVOSTI
Anton Polšak: Še o fitogeografiji
PEDAGOŠKI OREHI
Igor Lipovšek: Ko učitelj ne zna
Šolsko svetovalno delo 1/2019
Brigita Rupar: Uvodnik
VODILNA TEMA
Mojca Čerče: Kako lahko ustrezno voljno delovanje pospeši doseganje ciljev v svetovanju
TEORIJA V PRAKSI – PREVENTIVNE DEJAVNOSTI
Anita Fartek: Razvijanje čustvenih kompetenc predšolskih otrok – razvojno-preventivno delo svetovalnega delavca
Ines Piljić: Primeri dejavnosti za razvijanje miselne naravnanosti rasti pri učencih
Tajana Brajović: Vloga šolskega svetovalnega delavca pri ugotavljanju učnih težav učencev: sistematični pristop
Karmen Novak: Preventivne dejavnosti svetovalne službe v okviru obveznih izbirnih vsebin oziroma interesnih dejavnosti