POZOR! Ste na arhivski strani ZRSŠ! Nova stran je dostopna na naslovu www.zrss.si!
Knjigarnica
Fizika v šoli (1/2019)
revija / osnovna šola, OŠ - predmetni pouk, srednja šola / fizika / leto izida: 2019 / 65 str.
ISSN 1318-6388 / oznaka artikla: 9110
13,00 €
Vodilna tema letošnjega letnika revije Fizika v šoli je učenje z raziskovanjem/preiskovanjem.
Učenje z raziskovanjem je proces, ki učečega človeka spremlja vse življenje. Je tudi pot, ki vodi od poznavanja dejstev, pojavov/procesov k razumevanju le-teh. In pot k razumevanju ni vselej lahka. Kljub temu je lahko zanimiva in razburljiva za vse, tako za učence in dijake kot za učitelja. Kako? Nekaj idej lahko preberete tudi v tej številki.
V prispevku Počitniška fizika je opisan primer izvedbe fizikalne delavnice na temo toplota in teža. Profesor Pernar iz Gimnazije Krško opisuje raziskovalno delo na vetrovniku, ki nudi možnost učenja na zelo avtentičen način. Na osnovni šoli Šmarje pri Jelšah so raziskovali moč vetra na klopotcu. Profesor Mohorič iz Fakultete za matematiko in fiziko predstavlja preprosto demonstracijo fosforescence pri fluorescentni sijalki. Profesor Faletič iz iste fakultete pa pri svojem članku predstavlja tabele, ki so se izkazale za učinkovito orodje pri vodenju in vrednotenju eksperimentalnega dela odprtega tipa.
Pišemo tudi o splošni maturi iz fizike v letu 2018, gre za poročilo Državne predmetne komisije za splošno maturo za fiziko. V rubriki strokovnih prispevkov je zanimiv članek o Redefiniciji enot mednarodnega sistema SI, ki velja od 20. maja letos. Sledi članek o gravitacijski interakciji množice teles, s posnetki simulacij, ki si jih lahko ogledate na naši spletni strani. Objavljamo še prispevek Kvantne pike pokojnega avtorja Janeza Strnada, ki je nadaljevanje članka Delec v škatli, ki je bil objavljen v prejšnji številki.
V rubriki Upodobitve v fiziki profesorica Čepičeva iz Pedagoške fakultete v Ljubljani zaključuje serijo člankov o energiji in komunikaciji v povezavi z njo. Tokrat se posveča temi »elektrika in magnetizem«.
Vabljeni k branju, nabiranju novih idej in soustvarjanju naše revije.