eNovičnik v soju vsemogočnih številk
Ljubljana, 10.01.2018
V januarski temi meseca razmišljamo o številkah. Vemo, da imajo tudi svojo svetlo in uporabno plat, da s strokovnim interpretiranjem lahko postanejo koristne informacije. Zavedamo se, da je v izobraževanju delo s številkami in podatki še toliko bolj občutljivo, ker za njimi vedno stoji mlad človek. Da bi na številke in njihovo uporabnost v šoli pogledali tudi z druge plati, smo v temi meseca pripravili kratek kviz. Preizkusite se.
Na otroke s posebnimi potrebami lahko pogledamo tudi skozi številke. Jana Grah, intervjuvanka tega meseca, je na Zavod prišla pred desetimi leti. Kako v slovenskem šolskem prostoru vidi otroke s posebnimi potrebami, si preberite v januarskem intervjuju.
Kako pogledati na delo Zavodove založbe? Skozi oči številk? Skozi vsebino objavljenih publikacij?
Kolikšen je seštevek vseh dogodkov, ki v Obvestilih za vrtce, osnovne in srednje šole ter dijaške domove vabijo k udeležbi? So konference za RP, FS, Sirikt, natečaji, seminarji, tekmovanji iz znanja geografije in za Cankarjevo priznanje zgolj število dogodkov ali je za tem kaj več?
Bi se ob prebranem besedilu mogli poigrati tudi s številkami? Katere podatke ste našli v njem? Katere vrste pismenosti bi morali obvladati, da bi lahko odgovorili na zgornji vprašanji? V januarski raziskovalnici se posvečamo statistični pismenosti.
Kakor koli osvetlimo naše življenje, z nami so vedno številke. Ki nam, pa če to želimo ali ne, krojijo naš čas. Ki je na tem planetu omejen z rojstvom in smrtjo, z začetkom in koncem. Znotraj tega pa so nevidne niti, ki nas, ne glede na vse številke, povezujejo in bogatijo.