Priporočila in usmeritve za predšolsko vzgojo
Okrožnica Zavoda RS za šolstvo z dne 23. 3. 2021
- Okrožnica Zavoda RS za šolstvo glede študijskih srečanj, izvedbe tekmovanj v organizaciji ZRSŠ ter 7. konference Pedagoško vodenje z dne 23. 3. 2021.
Izvajanje vzgojno-izobraževalnega dela v osnovnih šolah in vzgojno-varstvenega dela v vrtcih od 1. 2. 2021
Okrožnica za predšolsko vzgojo - 24.8.2020
PREDŠOLSKA VZGOJA
Spoštovane ravnateljice, spoštovani ravnatelji!
Kot običajno, vam pred začetkom šolskega leta 2020/2021 posredujemo nekaj osnovnih informacij.
- Izhodišča in usmeritve za izvajanje izobraževanja v šolskem letu 2020/2021 smo predstavili na 6. konferenci ravnateljev vzgojno-izobraževalnih zavodov na Brdu pri Kranju. Objavljena so tudi v publikaciji »Vzgoja in izobraževanje v Republiki Sloveniji v razmerah, povezanih s Covid-19«, ki je dostopna na spletni strani ZRSŠ na povezavi: https://arhiv.zrss.si/objava/6-konferenca-ravnateljev-viz-z-izhodisci-in-usmeritvami-pred-zacetkom-novega-solskega-leta, in kjer so objavljena tudi vsa gradiva plenarnih predavateljev.
- Uvajanje novo sprejetih otrok v vrtec v razmerah, povezanih s Covid-19
Pred začetkom uvajanja novo sprejetih otrok v vrtec smo pripravili nekaj vsebinskih poudarkov, ki so nastali na podlagi razprav v delavnicah na 6. konferenci ravnateljev, in na osnovi priporočil Nacionalnega inštituta za javno zdravje[1]:
- Postopek uvajanja se načrtuje in izvaja v skladu s Kurikulom za vrtce. Protokoli, ki jih imajo vrtci za uvajanje novo sprejetih otrok, naj vsebujejo priporočila staršem, način in postopek uvajanja, napotke, kako ravnati v času privajanja otroka na vrtec, ter način komunikacije med vzgojiteljem in starši zaradi izmenjave informacij o otroku. Pri razgovoru s starši naj vzgojitelji pridobijo informacije o navadah in značilnostih otroka, pozornost pa naj bo namenjena tudi pridobivanju ključnih informacij o znakih slabega počutja in spremembah zdravstvenega stanja pri otroku.
- Osnovne informacije o načinu in postopku uvajanja posameznega otroka naj dobijo starši neposredno od vzgojitelja na način, za katerega se odloči vrtec. V kolikor se razgovor izvede v vrtcu, spoštujte vse priporočene ukrepe Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Starši naj dobijo informacije, kdaj so strokovni delavci dosegljivi za vse informacije o otrokovem počutju v vrtcu.
- Načrtovanje in izvajanje kurikula naj poteka v skladu z razvojnimi značilnostmi in potrebami otrok. Izvaja naj se tako, da bo vsak otrok pridobil pozitivne izkušnje, se navadil na novo okolje in pridobil zaupanje v strokovne delavce vrtca. Pomembno je tudi, da se otrok in starši na igralnico navadijo. Starši naj prejmejo točne informacije in jasna navodila. Upoštevanje želja in potreb staršev ter prepoznavanje njihovih stisk je temelj za vzpostavitev zaupanja staršev do strokovnih delavcev in vrtca. Pri pripravi načrta uvajanja naj bo posebna pozornost namenjena prisotnosti staršev v vrtcu.
- Dejavnosti v vrtcu naj se organizira po kotičkih z nestrukturiranim materialom in sredstvi, ki se jih pogosto menjajo in čistijo, kljub temu pa omogočajo spodbudno učno okolje.
- Če je le mogoče, naj se organizirajo dejavnosti tudi izven igralnice (npr. na terasi, igriščih).
- Starši in otroci naj se postopoma seznanijo z okoljem vrtca, strokovnimi delavci, z dnevno rutino in načinom dela ter navežejo stik s strokovnimi delavci.
- Pomembno je, da ima otrok za prilagoditev na vrtec dovolj časa in da ima pri tem ob sebi svoje starše. Priporočamo uvajanje z istim staršem ves čas uvajanja.
- Strokovni delavci naj se s starši dogovorijo za čas prihoda v vrtec, v katerem delu dneva bodo z otrokom prisotni, koliko časa bodo v skupini ter katere dni bodo prisotni.
- Uvajanje naj poteka tako, da se v oddelku, kjer se hkrati uvaja več novincev, če je le mogoče, otroke razporedi v več manjših skupin, ki prihajajo dnevno v različnem časovnem zaporedju in so prisotni le določen čas.
- Vrtec zagotovi razkuževanje in zračenje igralnice vedno, ko posamezna skupina otrok in staršev zaključi z uvajanjem.
- Starši naj izvajajo vse higienske ukrepe in v igralnicah uporabljajo zaščitno masko ter vanje vstopajo v primerni obutvi (copati, zaščita za čevlje). Poleg vzdrževanja zadostne medosebne razdalje priporočamo, da starši, ki vstopajo v vrtčevski prostor, upoštevajo predpisani protokol oz. načrt gibanja v vrtcu, ki ga je pripravil vrtec.
- V času prisotnosti v oddelku naj starši skrbijo za svojega otroka. Pri tem upoštevajo higienska in splošna priporočila ter vzdržujejo potrebno razdaljo do strokovnih delavcev, drugih otrok in staršev.
- Otrok ima lahko svojo ljubkovalno igračko, dudo ali »ninico«. Ko je otrok ne potrebuje, jo strokovni delavci umaknejo oz. shranijo.
Želimo vam uspešen začetek šolskega leta!
[1] https://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/uploaded/higienska_priporocila_za_vrtce_za_preprecevanje_sirjenja_sars-cov-2_priporocila_za_obdobje_ko_se_v_drzavi_pojavljajo_posamicni_primeri_covid-19.pdf
Priporočila za ponovno odprtje vrtcev v času posebnih razmer - 8.5.2020
PRIPOROČILA ZA PONOVNO ODPRTJE VRTCEV V ČASU POSEBNIH RAZMER
Pri pripravi predlogov in usklajevanju gradiva so sodelovali:
Zavod RS za šolstvo: dr. Vinko Logaj, Nives Zore, dr. Stanka Preskar,
predstavniki Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport,
predstavniki ravnateljev vrtcev,
predstavniki sindikata vzgoje in izobraževanja.
- Uvod
Nujnost ponovnega odpiranja vrtcev v še vedno trajajočih posebnih razmerah narekuje več dejavnikov. V prvi vrsti gre za vzpostavitev rednega procesa predšolske vzgoje. Pomembni pa so tudi socialno ekonomski razlogi in možnost varstva otrok, da se starši lahko bolj osredotočijo na svoje delo in prispevajo v družbi. V tem kontekstu vrtec in z njim ravnatelji, vzgojitelji ter drugi strokovni delavci nosijo veliko družbeno odgovornost.
Pri tem poudarjamo, da je glede na še vedno trajajoče posebne razmere nujno upoštevati ukrepe, ki jih je pripravil Nacionalni inštitut za javno zdravje v dokumentu Higienska priporočila za izvajanje predšolske vzgoje. Z upoštevanjem teh priporočil bodo v največji možni meri zmanjšana tveganja za možni prenos okužb in bo vzpostavljeno varno in spodbudno okolje.
Namen priporočil Zavoda RS za šolstvo je, da ob vračanju otrok v vrtce z usmeritvami na nacionalnem nivoju aktivnosti usmerimo tako, da bodo otroci v vrtcih v čim krajšem času ponovno pridobili občutek varnosti in zaupanja. To je še toliko bolj pomembno, ker je prav vsak otrok na svoj način doživljal čas, ko ni bil vključen v vrtec in da je to pravzaprav novo uvajalno obdobje za vse. Še posebej pa je pomembno zavedanje, da imajo otroci potrebo po tesnih stikih s sovrstniki in odraslimi.
Priporočila naj bodo v pomoč pri načrtovanju in izvajanju aktivnosti za ponovno uvajanje otrok v vrtec, ki naj poteka čim manj stresno. Izvajanje Kurikuluma za vrtce naj poteka fleksibilno in v skladu s potrebami otrok ter trenutnim stanjem v oddelku. Kurikulum naj se načrtuje in izvaja tako, da bo v največji meri pripomogel k ohranjanju varnega in zdravega okolja ter da bo omogočal otrokom dobro počutje, saj otroci potrebujejo varno in stabilno okolje.
Za podporo pri izvajanju priporočil se ravnatelji lahko obrnete neposredno na predstojnice Območnih enot Zavoda RS za šolstvo, vzgojiteljicam pa so v podporo svetovalci za predšolsko vzgojo Zavoda RS za šolstvo. Nanje se lahko obrnete po elektronski pošti, prek spletnih učilnic ali telefonsko. Vse informacije in spletne povezave so objavljene na portalu SIO (https://sio.si/ ), na spletni strani Zavoda RS za šolstvo (https://arhiv.zrss.si/ ) ter v spletni učilnici za predšolsko vzgojo.
- Aktivnosti vrtcev za izvajanje higienskih priporočil
- Neposredne aktivnosti ravnateljev z vključevanjem posameznikov in skupin zaposlenih
- Priprava protokolov in načrtovanje aktivnosti skladno s Higienskimi priporočili za izvajanje predšolske vzgoje (načrt za rutino umivanja rok za otroke in zaposlene, načrt za vzpostavitev in organiziranje skupin, za prihajanje in odhajanje v vrtec in iz vrtca (postavitev pravil za uporabo garderob in prihajanje ter odhajanje iz garderob), izvajanje počitka, uporabe sanitarnih prostorov, zaščitnih sredstev, organizacijo prehrane, opremo in označevanje prostorov z oznakami, protokol za uporabo oziroma organizacijo zunanjega prostora …).
- Priprava navodil za tehnično osebje, da bodo zagotavljali ustrezno čiščenje in oskrbo s sanitarnim materialom (načrt čiščenja naj vsebuje pogostost in način za različna mesta – sanitarne prostore, garderobe …).
- Načrtovanje izvedbe vzgojno-izobraževalnega procesa.
- Usposabljanje zaposlenih o ukrepih za preprečevanje okužb in seznanitev s protokoli in načrti (na pedagoški konferenci in na sestankih s skupinami drugih zaposlenih).
- Informiranje staršev in skrbnikov o novih ukrepih v vrtcu.
- Neposredne aktivnosti vzgojiteljev in strokovnih delavcev pri izvajanju načrtov in higienskih pravil
- Predlagamo, da strokovni delavci skrbno pripravijo načrt dela pred začetkom ponovnega odprtja vrtcev, saj je to leto drugačno in vseh načrtovanih ciljev ne bo mogoče uresničiti. Načrtovane aktivnosti naj izhajajo iz potreb in značilnosti vsakega otroka. Strokovni delavci naj se prilagajajo otrokom in ne hitijo z izvajanjem programa.
- V podporo otrokom in staršem naj se v vrtcu pripravijo informacije o želenem vedenju za preprečevanje okužbe skladno s priporočili NIJZ.
- Predlagamo, da svetovalni delavci pripravijo razvojno-preventivne aktivnosti za vse otroke, kot je npr. socialno in čustveno učenje, samozavedanje in samoregulacija čustev in vedenja, prepoznavanje čustev pri drugih in empatija.
- Priprava prostorov, opreme, pripomočkov ter protokolov naj se uredi skladno s priporočili.
Prijava otrok v vrtec
Dejavnost predšolske vzgoje se organizira za otroke, ki so z odločbo sprejeti v vrtec in katerih starši izrazijo potrebo brez navajanja razlogov.
Pred začetkom izvajanja predšolske dejavnosti naj vrtci pridobijo informacijo o številu otrok, ki bodo obiskovali vrtec. V ta namen naj pozovejo starše k pisni prijavi otrok, ki naj bo tedenska.
Izvajanje dejavnosti predšolske vzgoje
Preventivne aktivnosti za zagotavljanje zdravja pri dejavnosti predšolske vzgoje se izvajajo skladno s priporočili NIJZ.
Skupine otrok v času posebnih razmer lahko vodijo vzgojiteljice, pomočnice vzgojiteljic, svetovalne delavke. Sodelavci v oddelku naj se dogovarjajo o načinu dela z otroki, da bo le-to izvedeno usklajeno.
- Priporočamo dejavnosti, ki pripomorejo k zdravemu načinu življenja. Veliko časa naj bo namenjenega za igro v naravi, branju otroške literature, slikanic, pogovorov z otroki, ustvarjalnih iger in izkoristku vseh priložnosti za gibanje otrok.
- Dejavnosti v oddelku naj se organizirajo po kotičkih. Kotički naj bodo opremljeni z nestrukturiranim materialom, ki se ga pogosto menja.
- Uporabljajo naj se le didaktični materiali, ki se lahko perejo in razkužujejo.
- Priporočamo sprotno evalvacijo in prilagajanje izvedbe kurikula. Strokovni delavci naj opravijo refleksijo svojega dela, pregledajo svoj letni načrt in pripravijo ter strnejo ugotovitve. Dejavnosti naj strokovni delavci načrtujejo na podlagi opazovanja otrok in se vsakodnevno ter sproti dogovarjajo za naslednje dni.
Delovanje na področju čustveno vedenjskih odzivov otrok
Delo v oddelkih naj poteka umirjeno, da se bodo otroci počutili varno. Zelo pomembno je, da strokovni delavci otroke opazujejo, poslušajo in si za pogovore z njimi vzamejo dovolj časa. Z otroki se je potrebno o situaciji, v kateri smo se znašli, odkrito pogovarjati. Pogovor naj teče v skladu s starostjo, razvojno stopnjo in razumevanjem otrok.
Otrokom naj bodo strokovni delavci na voljo za čustveno bližino, biti morajo pozorni na čustvene stiske otrok in jim dati priložnost, da svoja čustva izrazijo. Posebej pozorni naj bodo na otroke iz ranljivih skupin, ki se bodo lahko izražali na svojstven način.
V teh razmerah je način dela strokovnih delavcev in pristop do otrok mnogo bolj pomemben od načrtovane vsebine.
Sodelovanje s starši
Predlagamo komunikacijo s starši preko telefona ali drugih elektronskih medijev ter preko pisnih sporočil na vhodih ali na oglasnih deskah.
Pred odprtjem vrtcev je potrebna seznanitev staršev s protokoli v vrtcu. Starši so protokole dolžni upoštevati.
Okrožnica Zavoda RS za šolstvo z dne 23. 3. 2021
- Okrožnica Zavoda RS za šolstvo glede študijskih srečanj, izvedbe tekmovanj v organizaciji ZRSŠ ter 7. konference Pedagoško vodenje z dne 23. 3. 2021.
Izvajanje vzgojno-izobraževalnega dela v osnovnih šolah in vzgojno-varstvenega dela v vrtcih od 1. 2. 2021
Okrožnica za predšolsko vzgojo - 24.8.2020
PREDŠOLSKA VZGOJA
Spoštovane ravnateljice, spoštovani ravnatelji!
Kot običajno, vam pred začetkom šolskega leta 2020/2021 posredujemo nekaj osnovnih informacij.
- Izhodišča in usmeritve za izvajanje izobraževanja v šolskem letu 2020/2021 smo predstavili na 6. konferenci ravnateljev vzgojno-izobraževalnih zavodov na Brdu pri Kranju. Objavljena so tudi v publikaciji »Vzgoja in izobraževanje v Republiki Sloveniji v razmerah, povezanih s Covid-19«, ki je dostopna na spletni strani ZRSŠ na povezavi: https://arhiv.zrss.si/objava/6-konferenca-ravnateljev-viz-z-izhodisci-in-usmeritvami-pred-zacetkom-novega-solskega-leta, in kjer so objavljena tudi vsa gradiva plenarnih predavateljev.
- Uvajanje novo sprejetih otrok v vrtec v razmerah, povezanih s Covid-19
Pred začetkom uvajanja novo sprejetih otrok v vrtec smo pripravili nekaj vsebinskih poudarkov, ki so nastali na podlagi razprav v delavnicah na 6. konferenci ravnateljev, in na osnovi priporočil Nacionalnega inštituta za javno zdravje[1]:
- Postopek uvajanja se načrtuje in izvaja v skladu s Kurikulom za vrtce. Protokoli, ki jih imajo vrtci za uvajanje novo sprejetih otrok, naj vsebujejo priporočila staršem, način in postopek uvajanja, napotke, kako ravnati v času privajanja otroka na vrtec, ter način komunikacije med vzgojiteljem in starši zaradi izmenjave informacij o otroku. Pri razgovoru s starši naj vzgojitelji pridobijo informacije o navadah in značilnostih otroka, pozornost pa naj bo namenjena tudi pridobivanju ključnih informacij o znakih slabega počutja in spremembah zdravstvenega stanja pri otroku.
- Osnovne informacije o načinu in postopku uvajanja posameznega otroka naj dobijo starši neposredno od vzgojitelja na način, za katerega se odloči vrtec. V kolikor se razgovor izvede v vrtcu, spoštujte vse priporočene ukrepe Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Starši naj dobijo informacije, kdaj so strokovni delavci dosegljivi za vse informacije o otrokovem počutju v vrtcu.
- Načrtovanje in izvajanje kurikula naj poteka v skladu z razvojnimi značilnostmi in potrebami otrok. Izvaja naj se tako, da bo vsak otrok pridobil pozitivne izkušnje, se navadil na novo okolje in pridobil zaupanje v strokovne delavce vrtca. Pomembno je tudi, da se otrok in starši na igralnico navadijo. Starši naj prejmejo točne informacije in jasna navodila. Upoštevanje želja in potreb staršev ter prepoznavanje njihovih stisk je temelj za vzpostavitev zaupanja staršev do strokovnih delavcev in vrtca. Pri pripravi načrta uvajanja naj bo posebna pozornost namenjena prisotnosti staršev v vrtcu.
- Dejavnosti v vrtcu naj se organizira po kotičkih z nestrukturiranim materialom in sredstvi, ki se jih pogosto menjajo in čistijo, kljub temu pa omogočajo spodbudno učno okolje.
- Če je le mogoče, naj se organizirajo dejavnosti tudi izven igralnice (npr. na terasi, igriščih).
- Starši in otroci naj se postopoma seznanijo z okoljem vrtca, strokovnimi delavci, z dnevno rutino in načinom dela ter navežejo stik s strokovnimi delavci.
- Pomembno je, da ima otrok za prilagoditev na vrtec dovolj časa in da ima pri tem ob sebi svoje starše. Priporočamo uvajanje z istim staršem ves čas uvajanja.
- Strokovni delavci naj se s starši dogovorijo za čas prihoda v vrtec, v katerem delu dneva bodo z otrokom prisotni, koliko časa bodo v skupini ter katere dni bodo prisotni.
- Uvajanje naj poteka tako, da se v oddelku, kjer se hkrati uvaja več novincev, če je le mogoče, otroke razporedi v več manjših skupin, ki prihajajo dnevno v različnem časovnem zaporedju in so prisotni le določen čas.
- Vrtec zagotovi razkuževanje in zračenje igralnice vedno, ko posamezna skupina otrok in staršev zaključi z uvajanjem.
- Starši naj izvajajo vse higienske ukrepe in v igralnicah uporabljajo zaščitno masko ter vanje vstopajo v primerni obutvi (copati, zaščita za čevlje). Poleg vzdrževanja zadostne medosebne razdalje priporočamo, da starši, ki vstopajo v vrtčevski prostor, upoštevajo predpisani protokol oz. načrt gibanja v vrtcu, ki ga je pripravil vrtec.
- V času prisotnosti v oddelku naj starši skrbijo za svojega otroka. Pri tem upoštevajo higienska in splošna priporočila ter vzdržujejo potrebno razdaljo do strokovnih delavcev, drugih otrok in staršev.
- Otrok ima lahko svojo ljubkovalno igračko, dudo ali »ninico«. Ko je otrok ne potrebuje, jo strokovni delavci umaknejo oz. shranijo.
Želimo vam uspešen začetek šolskega leta!
[1] https://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/uploaded/higienska_priporocila_za_vrtce_za_preprecevanje_sirjenja_sars-cov-2_priporocila_za_obdobje_ko_se_v_drzavi_pojavljajo_posamicni_primeri_covid-19.pdf
Priporočila za ponovno odprtje vrtcev v času posebnih razmer - 8.5.2020
PRIPOROČILA ZA PONOVNO ODPRTJE VRTCEV V ČASU POSEBNIH RAZMER
Pri pripravi predlogov in usklajevanju gradiva so sodelovali:
Zavod RS za šolstvo: dr. Vinko Logaj, Nives Zore, dr. Stanka Preskar,
predstavniki Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport,
predstavniki ravnateljev vrtcev,
predstavniki sindikata vzgoje in izobraževanja.
- Uvod
Nujnost ponovnega odpiranja vrtcev v še vedno trajajočih posebnih razmerah narekuje več dejavnikov. V prvi vrsti gre za vzpostavitev rednega procesa predšolske vzgoje. Pomembni pa so tudi socialno ekonomski razlogi in možnost varstva otrok, da se starši lahko bolj osredotočijo na svoje delo in prispevajo v družbi. V tem kontekstu vrtec in z njim ravnatelji, vzgojitelji ter drugi strokovni delavci nosijo veliko družbeno odgovornost.
Pri tem poudarjamo, da je glede na še vedno trajajoče posebne razmere nujno upoštevati ukrepe, ki jih je pripravil Nacionalni inštitut za javno zdravje v dokumentu Higienska priporočila za izvajanje predšolske vzgoje. Z upoštevanjem teh priporočil bodo v največji možni meri zmanjšana tveganja za možni prenos okužb in bo vzpostavljeno varno in spodbudno okolje.
Namen priporočil Zavoda RS za šolstvo je, da ob vračanju otrok v vrtce z usmeritvami na nacionalnem nivoju aktivnosti usmerimo tako, da bodo otroci v vrtcih v čim krajšem času ponovno pridobili občutek varnosti in zaupanja. To je še toliko bolj pomembno, ker je prav vsak otrok na svoj način doživljal čas, ko ni bil vključen v vrtec in da je to pravzaprav novo uvajalno obdobje za vse. Še posebej pa je pomembno zavedanje, da imajo otroci potrebo po tesnih stikih s sovrstniki in odraslimi.
Priporočila naj bodo v pomoč pri načrtovanju in izvajanju aktivnosti za ponovno uvajanje otrok v vrtec, ki naj poteka čim manj stresno. Izvajanje Kurikuluma za vrtce naj poteka fleksibilno in v skladu s potrebami otrok ter trenutnim stanjem v oddelku. Kurikulum naj se načrtuje in izvaja tako, da bo v največji meri pripomogel k ohranjanju varnega in zdravega okolja ter da bo omogočal otrokom dobro počutje, saj otroci potrebujejo varno in stabilno okolje.
Za podporo pri izvajanju priporočil se ravnatelji lahko obrnete neposredno na predstojnice Območnih enot Zavoda RS za šolstvo, vzgojiteljicam pa so v podporo svetovalci za predšolsko vzgojo Zavoda RS za šolstvo. Nanje se lahko obrnete po elektronski pošti, prek spletnih učilnic ali telefonsko. Vse informacije in spletne povezave so objavljene na portalu SIO (https://sio.si/ ), na spletni strani Zavoda RS za šolstvo (https://arhiv.zrss.si/ ) ter v spletni učilnici za predšolsko vzgojo.
- Aktivnosti vrtcev za izvajanje higienskih priporočil
- Neposredne aktivnosti ravnateljev z vključevanjem posameznikov in skupin zaposlenih
- Priprava protokolov in načrtovanje aktivnosti skladno s Higienskimi priporočili za izvajanje predšolske vzgoje (načrt za rutino umivanja rok za otroke in zaposlene, načrt za vzpostavitev in organiziranje skupin, za prihajanje in odhajanje v vrtec in iz vrtca (postavitev pravil za uporabo garderob in prihajanje ter odhajanje iz garderob), izvajanje počitka, uporabe sanitarnih prostorov, zaščitnih sredstev, organizacijo prehrane, opremo in označevanje prostorov z oznakami, protokol za uporabo oziroma organizacijo zunanjega prostora …).
- Priprava navodil za tehnično osebje, da bodo zagotavljali ustrezno čiščenje in oskrbo s sanitarnim materialom (načrt čiščenja naj vsebuje pogostost in način za različna mesta – sanitarne prostore, garderobe …).
- Načrtovanje izvedbe vzgojno-izobraževalnega procesa.
- Usposabljanje zaposlenih o ukrepih za preprečevanje okužb in seznanitev s protokoli in načrti (na pedagoški konferenci in na sestankih s skupinami drugih zaposlenih).
- Informiranje staršev in skrbnikov o novih ukrepih v vrtcu.
- Neposredne aktivnosti vzgojiteljev in strokovnih delavcev pri izvajanju načrtov in higienskih pravil
- Predlagamo, da strokovni delavci skrbno pripravijo načrt dela pred začetkom ponovnega odprtja vrtcev, saj je to leto drugačno in vseh načrtovanih ciljev ne bo mogoče uresničiti. Načrtovane aktivnosti naj izhajajo iz potreb in značilnosti vsakega otroka. Strokovni delavci naj se prilagajajo otrokom in ne hitijo z izvajanjem programa.
- V podporo otrokom in staršem naj se v vrtcu pripravijo informacije o želenem vedenju za preprečevanje okužbe skladno s priporočili NIJZ.
- Predlagamo, da svetovalni delavci pripravijo razvojno-preventivne aktivnosti za vse otroke, kot je npr. socialno in čustveno učenje, samozavedanje in samoregulacija čustev in vedenja, prepoznavanje čustev pri drugih in empatija.
- Priprava prostorov, opreme, pripomočkov ter protokolov naj se uredi skladno s priporočili.
Prijava otrok v vrtec
Dejavnost predšolske vzgoje se organizira za otroke, ki so z odločbo sprejeti v vrtec in katerih starši izrazijo potrebo brez navajanja razlogov.
Pred začetkom izvajanja predšolske dejavnosti naj vrtci pridobijo informacijo o številu otrok, ki bodo obiskovali vrtec. V ta namen naj pozovejo starše k pisni prijavi otrok, ki naj bo tedenska.
Izvajanje dejavnosti predšolske vzgoje
Preventivne aktivnosti za zagotavljanje zdravja pri dejavnosti predšolske vzgoje se izvajajo skladno s priporočili NIJZ.
Skupine otrok v času posebnih razmer lahko vodijo vzgojiteljice, pomočnice vzgojiteljic, svetovalne delavke. Sodelavci v oddelku naj se dogovarjajo o načinu dela z otroki, da bo le-to izvedeno usklajeno.
- Priporočamo dejavnosti, ki pripomorejo k zdravemu načinu življenja. Veliko časa naj bo namenjenega za igro v naravi, branju otroške literature, slikanic, pogovorov z otroki, ustvarjalnih iger in izkoristku vseh priložnosti za gibanje otrok.
- Dejavnosti v oddelku naj se organizirajo po kotičkih. Kotički naj bodo opremljeni z nestrukturiranim materialom, ki se ga pogosto menja.
- Uporabljajo naj se le didaktični materiali, ki se lahko perejo in razkužujejo.
- Priporočamo sprotno evalvacijo in prilagajanje izvedbe kurikula. Strokovni delavci naj opravijo refleksijo svojega dela, pregledajo svoj letni načrt in pripravijo ter strnejo ugotovitve. Dejavnosti naj strokovni delavci načrtujejo na podlagi opazovanja otrok in se vsakodnevno ter sproti dogovarjajo za naslednje dni.
Delovanje na področju čustveno vedenjskih odzivov otrok
Delo v oddelkih naj poteka umirjeno, da se bodo otroci počutili varno. Zelo pomembno je, da strokovni delavci otroke opazujejo, poslušajo in si za pogovore z njimi vzamejo dovolj časa. Z otroki se je potrebno o situaciji, v kateri smo se znašli, odkrito pogovarjati. Pogovor naj teče v skladu s starostjo, razvojno stopnjo in razumevanjem otrok.
Otrokom naj bodo strokovni delavci na voljo za čustveno bližino, biti morajo pozorni na čustvene stiske otrok in jim dati priložnost, da svoja čustva izrazijo. Posebej pozorni naj bodo na otroke iz ranljivih skupin, ki se bodo lahko izražali na svojstven način.
V teh razmerah je način dela strokovnih delavcev in pristop do otrok mnogo bolj pomemben od načrtovane vsebine.
Sodelovanje s starši
Predlagamo komunikacijo s starši preko telefona ali drugih elektronskih medijev ter preko pisnih sporočil na vhodih ali na oglasnih deskah.
Pred odprtjem vrtcev je potrebna seznanitev staršev s protokoli v vrtcu. Starši so protokole dolžni upoštevati.