Novo v založbi ZRSŠ – marec 2020
NOVO V ZALOŽBI:
Reci vreča, v njej je sreča
Priročnik vsebuje igre, pesmi in izštevanke, s katerimi krepimo govorni in celostni razvoj otrok skozi igro v predšolskem obdobju in obdobju opismenjevanja v šoli. Po vsebini je priročnik ločen na dva sklopa.
Prvi sklop – Čutenje glasov od A do Ž – zajema igre, pesmi in izštevanke za zavedanje vseh glasov naše abecede, kjer je vsak glas povezan z naravnim gibanjem, ki spremlja te glasove ob upoštevanju fonetičnih načel. Drugi sklop – Čutenje glasov in njihovo razlikovanje – vsebuje dvojice glasov, pri katerih gre za razlikovanje med dvema glasovoma prek čutenja.
Gradivo je sestavljeno iz priročnika in listov z igrami, pesmimi in izštevankami, zbranimi v skupni mapi. V priročniku so zapisana navodila, pojasnila in mogoče izpeljave za igro z otrokom. Na posameznem listu je pesem ali izštevanka z ilustracijo, ki je namenjena otroku.
VIZ 1-2/2020
UVODNIK
Dr. Zora Rutar Ilc: Nadarjeni: breme ali izziv?
ANALIZE IN PRIKAZI
Dr. Mojca Juriševič: Izobraževanje nadarjenih: analiza nacionalnega konteksta za popotnico v naslednje desetletje
Dr. Monika Mithans: Nadarjeni učenci in njihove možnosti aktivnega sooblikovanja učnega procesa
Urška Žerak, Simona Dolšina in dr. Mojca Juriševič: Vloga evalvacije v izobraževanju nadarjenih
Biserka Lep: Podpora dvojno izjemnim učencem v šoli
Nika Obed, Nina Potočnik in dr. Mojca Vrhovski: Močna področja pri učencih s posebnimi potrebami – ozaveščanje in beleženje
Živa Grafenauer Ekart: Sodelovanje učiteljev s starši
AKTUALNO
Dr. Mojca Juriševič in dr. Gregor Torkar: Petnica – »Korak v znanost«: model dobre prakse izobraževanja nadarjenih
Mag. Matej Veber: Edukacija za industrijo 4.0
UČITELJEV GLAS
Mag. Ivan Lorenčič, Saša Mikić in Zdenka Keuc: Koncept dela z nadarjenimi dijaki na II. gimnaziji Maribor
Alenka Krapež in Alenka Mozer: Delo z dijaki, ki želijo in zmorejo več – raven šole in primer dejavnosti projekta SKOZ
Matija Purkat: Dejavnosti v šoli, ki utripajo v ritmu hiphopa
Urban Jug: Intervju s prof. Gregorjem Delejo, ravnateljem Gimnazije Celje-Center
Majda Škrinjar: Matematični vikendi GESŠ Trbovlje
Damijana Bijek: Način reševanja konfliktov v razredu
Elizabeta Kos: Uporabnost ABC-sistema povezovanja čustev in vedenja v vrtcu
Ines Polončič: Povezava nevrolingvističnega programiranja s primeri dobre prakse v razredu
Davor Mandič: Uporaba študije primera pri pouku v srednji strokovni šoli
Blanka Jerman: Poučevanje učenca z Aspergerjevim sindromom
Razredni pouk 1/2020
Uvodnik
Vesna Vršič: Konferenca učiteljev razrednega pouka
Aktualno
Vesna Vršič: Študijska srečanja učiteljev razrednega pouka v avgustu 2019
Strokovna izhodišča
Dr. Leonida Novak, mag. Nada Nedeljko: Principi učenja in poučevanja v spodbudnem učnem okolju na razredni stopnji
Dr. Leonida Novak: Delavnica: Gibalne dejavnosti v šoli kot didaktično sredstvo pri vseh predmetih
Mag. Lucija Rakovec: Delavnica: Učenje z raziskovanjem
Mag. Katarina Dolgan: Delavnica: Učenje na prostem
Vesna Vršič: Delavnica: Tvorjenje besedil – pristopi in strategije pisanja
Mag. Marta Novak: Delavnica: Razvijanje zmožnosti branja in pisanja – opismenjevanje v 1. VIO
Dr. Leonida Novak: Delavnica: Didaktična igra kot priložnost za spremljanje razvoja otroka
Katarina Podbornik: Delavnica: Učenci, ki so nam v izziv v vključujočem razredu
Dr. Leonida Novak, dr. Sandra Mršnik: Delavnica: Intervju s dr. Zoro Rutar Ilc – varno in spodbudno učno okolje
Mag. Nada Nedeljko: Delavnica: Učiteljevo učenje iz strokovnih virov
Mojca Dolinar: Delavnica: Samovrednotenje digitalnih kompetenc izobraževalcev
Mihaela Kerin: Refleksija učenca in učitelja
Kotiček za branje
Dr. Dragica Haramija: Izvirne slovenske slikanice 2019
Ideje iz razreda
Saša Kravos: Opismenjevanje po načelih formativnega spremljanja
Anja Šter: Kako nastane otrok
Geografija v šoli 1/2020
UVODNIK
Anton Polšak: Čuden svet
AKTUALNO
Irma Potočnik Slavič: Geografsko ogledalo in popotnica: monografija o razvoju geografije na Slovenskem
Tatjana Kikec, Mitja Bricelj: Mednarodna konferenca Voda za jutri
ŠIRIMO OBZORJA
Borut Stojilković: Izbrani primeri aktualnih procesov in dogodkov v Latinski Ameriki
Anton Polšak: Kmetija Zakošek v Podpeči v prostoru in času (študij primera)
IZ PRAKSE
Klemen Kregar, Sonja Trškan, Neža Lanišek, Janja Pančur: Avtomatsko zaznavanje vrtač z metodo slikovnega ujemanja
Mojca Logar: Your Alps – projektno delo in podjetnost na primeru medpredmetne povezave likovne umetnosti in geografije
Maja Sirše: Idejna zasnova medpredmetnega naravoslovnega dne na turistični kmetiji Apat
Igor Bahar: Orientacija s pomočjo pametnega telefona
ZANIMIVOSTI
Anton Polšak: Vegetacijska geografija kot del biogeografije
PEDAGOŠKI OREHI
Anton Polšak: Kako oceniti plakat?
NOVO V ZALOŽBI:
Reci vreča, v njej je sreča
Priročnik vsebuje igre, pesmi in izštevanke, s katerimi krepimo govorni in celostni razvoj otrok skozi igro v predšolskem obdobju in obdobju opismenjevanja v šoli. Po vsebini je priročnik ločen na dva sklopa.
Prvi sklop – Čutenje glasov od A do Ž – zajema igre, pesmi in izštevanke za zavedanje vseh glasov naše abecede, kjer je vsak glas povezan z naravnim gibanjem, ki spremlja te glasove ob upoštevanju fonetičnih načel. Drugi sklop – Čutenje glasov in njihovo razlikovanje – vsebuje dvojice glasov, pri katerih gre za razlikovanje med dvema glasovoma prek čutenja.
Gradivo je sestavljeno iz priročnika in listov z igrami, pesmimi in izštevankami, zbranimi v skupni mapi. V priročniku so zapisana navodila, pojasnila in mogoče izpeljave za igro z otrokom. Na posameznem listu je pesem ali izštevanka z ilustracijo, ki je namenjena otroku.
VIZ 1-2/2020
UVODNIK
Dr. Zora Rutar Ilc: Nadarjeni: breme ali izziv?
ANALIZE IN PRIKAZI
Dr. Mojca Juriševič: Izobraževanje nadarjenih: analiza nacionalnega konteksta za popotnico v naslednje desetletje
Dr. Monika Mithans: Nadarjeni učenci in njihove možnosti aktivnega sooblikovanja učnega procesa
Urška Žerak, Simona Dolšina in dr. Mojca Juriševič: Vloga evalvacije v izobraževanju nadarjenih
Biserka Lep: Podpora dvojno izjemnim učencem v šoli
Nika Obed, Nina Potočnik in dr. Mojca Vrhovski: Močna področja pri učencih s posebnimi potrebami – ozaveščanje in beleženje
Živa Grafenauer Ekart: Sodelovanje učiteljev s starši
AKTUALNO
Dr. Mojca Juriševič in dr. Gregor Torkar: Petnica – »Korak v znanost«: model dobre prakse izobraževanja nadarjenih
Mag. Matej Veber: Edukacija za industrijo 4.0
UČITELJEV GLAS
Mag. Ivan Lorenčič, Saša Mikić in Zdenka Keuc: Koncept dela z nadarjenimi dijaki na II. gimnaziji Maribor
Alenka Krapež in Alenka Mozer: Delo z dijaki, ki želijo in zmorejo več – raven šole in primer dejavnosti projekta SKOZ
Matija Purkat: Dejavnosti v šoli, ki utripajo v ritmu hiphopa
Urban Jug: Intervju s prof. Gregorjem Delejo, ravnateljem Gimnazije Celje-Center
Majda Škrinjar: Matematični vikendi GESŠ Trbovlje
Damijana Bijek: Način reševanja konfliktov v razredu
Elizabeta Kos: Uporabnost ABC-sistema povezovanja čustev in vedenja v vrtcu
Ines Polončič: Povezava nevrolingvističnega programiranja s primeri dobre prakse v razredu
Davor Mandič: Uporaba študije primera pri pouku v srednji strokovni šoli
Blanka Jerman: Poučevanje učenca z Aspergerjevim sindromom
Razredni pouk 1/2020
Uvodnik
Vesna Vršič: Konferenca učiteljev razrednega pouka
Aktualno
Vesna Vršič: Študijska srečanja učiteljev razrednega pouka v avgustu 2019
Strokovna izhodišča
Dr. Leonida Novak, mag. Nada Nedeljko: Principi učenja in poučevanja v spodbudnem učnem okolju na razredni stopnji
Dr. Leonida Novak: Delavnica: Gibalne dejavnosti v šoli kot didaktično sredstvo pri vseh predmetih
Mag. Lucija Rakovec: Delavnica: Učenje z raziskovanjem
Mag. Katarina Dolgan: Delavnica: Učenje na prostem
Vesna Vršič: Delavnica: Tvorjenje besedil – pristopi in strategije pisanja
Mag. Marta Novak: Delavnica: Razvijanje zmožnosti branja in pisanja – opismenjevanje v 1. VIO
Dr. Leonida Novak: Delavnica: Didaktična igra kot priložnost za spremljanje razvoja otroka
Katarina Podbornik: Delavnica: Učenci, ki so nam v izziv v vključujočem razredu
Dr. Leonida Novak, dr. Sandra Mršnik: Delavnica: Intervju s dr. Zoro Rutar Ilc – varno in spodbudno učno okolje
Mag. Nada Nedeljko: Delavnica: Učiteljevo učenje iz strokovnih virov
Mojca Dolinar: Delavnica: Samovrednotenje digitalnih kompetenc izobraževalcev
Mihaela Kerin: Refleksija učenca in učitelja
Kotiček za branje
Dr. Dragica Haramija: Izvirne slovenske slikanice 2019
Ideje iz razreda
Saša Kravos: Opismenjevanje po načelih formativnega spremljanja
Anja Šter: Kako nastane otrok
Geografija v šoli 1/2020
UVODNIK
Anton Polšak: Čuden svet
AKTUALNO
Irma Potočnik Slavič: Geografsko ogledalo in popotnica: monografija o razvoju geografije na Slovenskem
Tatjana Kikec, Mitja Bricelj: Mednarodna konferenca Voda za jutri
ŠIRIMO OBZORJA
Borut Stojilković: Izbrani primeri aktualnih procesov in dogodkov v Latinski Ameriki
Anton Polšak: Kmetija Zakošek v Podpeči v prostoru in času (študij primera)
IZ PRAKSE
Klemen Kregar, Sonja Trškan, Neža Lanišek, Janja Pančur: Avtomatsko zaznavanje vrtač z metodo slikovnega ujemanja
Mojca Logar: Your Alps – projektno delo in podjetnost na primeru medpredmetne povezave likovne umetnosti in geografije
Maja Sirše: Idejna zasnova medpredmetnega naravoslovnega dne na turistični kmetiji Apat
Igor Bahar: Orientacija s pomočjo pametnega telefona
ZANIMIVOSTI
Anton Polšak: Vegetacijska geografija kot del biogeografije
PEDAGOŠKI OREHI
Anton Polšak: Kako oceniti plakat?