domov

SLO

ZALOŽBA   vozicek
POZOR! Ste na arhivski strani ZRSŠ! Nova stran je dostopna na naslovu www.zrss.si!

Vzgoja in izobraževanje (1-2/2020)

revija / vse / splošno / leto izida: 2020 / 96 str.

ISSN 0350-5065 / oznaka artikla: 9101


25,00 €


Dvojna številka je tematsko obarvana z nadarjenostjo in psihosocialnimi odnosi. Nadarjeni potrebujejo posebej občutljivo in ciljano podporo za razvoj svojih močnih področij, kot jih nekateri drugi potrebujejo za razvoj šibkih. In prav v pristopih dela s takšnimi ciljnimi skupinami se pokaže, kako celovit in domišljen je nek sistem. Še posebej, če se v njem znajdejo »dvojno izjemni«: učenci, ki so na nekem področju nadarjeni, na nekem drugem pa imajo primanjkljaj ali oviro, o čemer piše Biserka Lep, psihologinja in svetovalka, ki se na Zavodu za šolstvo že dolgo ukvarja prav s to problematiko. Pred leti se je prizadevanjem ZRSŠ za vzpostavitev modela prepoznavanja in obravnavanja nadarjenih z različnimi podpornimi dokumenti, predvsem pa praksami, mrežami, bogatimi gradivi pridružil še Center za raziskovanje in spodbujanje nadarjenosti na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani pod vodstvom dr. Mojce Juriševič, ki v svojem prispevku med drugim opozarja, da je treba postaviti prakso dela z nadarjenimi na trdne raziskovalne temelje in okrepiti evalvacijsko kulturo.
Iz zapisov v tokratni številki veje potreba po tem, da se nadarjene podpre učinkovito, trajnostno, upoštevaje različne vidike njihovega razvoja, vključno s psihosocialnim. Ključno pri tem pa je, da so pedagoški pristopi, prvotno pripravljeni za nadarjene učence, smiselni in koristni za vse, ne le za nadarjene.

Košarica

je prazna

Email this to someoneShare on FacebookTweet about this on Twitter