POZOR! Ste na arhivski strani ZRSŠ! Nova stran je dostopna na naslovu www.zrss.si!
Knjigarnica
Vzgoja in izobraževanje (1-2/2020)
revija / vse / splošno / leto izida: 2020 / 96 str.
ISSN 0350-5065 / oznaka artikla: 9101
25,00 €
Dvojna številka je tematsko obarvana z nadarjenostjo in psihosocialnimi odnosi. Nadarjeni potrebujejo posebej občutljivo in ciljano podporo za razvoj svojih močnih področij, kot jih nekateri drugi potrebujejo za razvoj šibkih. In prav v pristopih dela s takšnimi ciljnimi skupinami se pokaže, kako celovit in domišljen je nek sistem. Še posebej, če se v njem znajdejo »dvojno izjemni«: učenci, ki so na nekem področju nadarjeni, na nekem drugem pa imajo primanjkljaj ali oviro, o čemer piše Biserka Lep, psihologinja in svetovalka, ki se na Zavodu za šolstvo že dolgo ukvarja prav s to problematiko. Pred leti se je prizadevanjem ZRSŠ za vzpostavitev modela prepoznavanja in obravnavanja nadarjenih z različnimi podpornimi dokumenti, predvsem pa praksami, mrežami, bogatimi gradivi pridružil še Center za raziskovanje in spodbujanje nadarjenosti na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani pod vodstvom dr. Mojce Juriševič, ki v svojem prispevku med drugim opozarja, da je treba postaviti prakso dela z nadarjenimi na trdne raziskovalne temelje in okrepiti evalvacijsko kulturo.
Iz zapisov v tokratni številki veje potreba po tem, da se nadarjene podpre učinkovito, trajnostno, upoštevaje različne vidike njihovega razvoja, vključno s psihosocialnim. Ključno pri tem pa je, da so pedagoški pristopi, prvotno pripravljeni za nadarjene učence, smiselni in koristni za vse, ne le za nadarjene.