domov

SLO

ZALOŽBA   vozicek
POZOR! Ste na arhivski strani ZRSŠ! Nova stran je dostopna na naslovu www.zrss.si!

Načelno mnenje ZRSŠ o vprašanju glede revije Modri Jan in navezanih projektih

Ljubljana, 24.04.2015

Objavljamo načelno mnenje Zavoda Republike Slovenije za šolstvo o vprašanju glede revije Modri Jan in navezanih projektih.

Revija Modri Jan, označena kot revija za spoznavanje in ohranjene narave, je glede na navedbe namenjena učencem od 4. do 12. leta starosti, pri čemer eksplicitno avtorstvo prispevkov v reviji večinoma ni znano, spletno stran pa ureja in revijo izdaja Holding Slovenske elektrarne.

Učitelji lahko različna, dodatna gradiva za pouk uporabljajo avtonomno, pri čemer je ključni kriterij strokovnost, didaktična ustreznost in primernost razvojni stopnji. Ob pregledu omenjenih revij ugotavljamo, da so strokovno pomanjkljive, saj enostransko prikazujejo pridobivanje električne energije iz hidroelektrarn. Le-to prikazujejo kot okolju prijazen način, kar je v nasprotju z znanimi vplivi izgradnje in delovanja hidroelektrarn na vodotoke in posledično okoliške ekosisteme. V reviji in ostalih gradivih, objavljenih na spletni strani, ne najdemo virov strokovne literature, iz katerih bi lahko avtorji ugotavljali le pozitivne učinke takšnega pridobivanja energije. Prav tako ni navedenih raziskav, ki bi to podpirale. Enostranske, strokovno vprašljive ali celo napačne razlage pojmov in konceptov v najrazličnejših gradivih lahko vodijo do napačnega razumevanja učencev, če niso ustrezno pojasnjene oz. dopolnjene.

Prav tako so strokovno pomanjkljivi oz. vprašljivi projekti, objavljeni na spletni strani Modri Jan. Npr. v naslovu Ekoprojekt Pomurja je predpona eko neustrezno uporabljena. Z obljubljenimi denarnimi nagradami organizatorji spodbujajo le zunanjo motivacijo učencev za opravljanje raznih aktivnosti t. i. ekonalog, velikokrat didaktično naivnih, ki ne temeljijo na pridobivanju znanja s področja ekologije in okoljevarstva, in pri učencih ne razvijajo kritičnega mišljenja. In prav razvoj slednjega je pri učencih in pri učiteljih bistvenega pomena, še posebej v sodobnem času preplavijenosti z najrazličnejšimi (nestrokovnimi) gradivi. Njihova uporaba v razredu ni nujno sporna, a zelo pomembno je, kako jih učitelj uporabi, kaj z učenci počne ob tem, kako analizirajo in reflektirajo gradiva ter ustvarjajo distanco in z vsem tem razvijajo kritično mišljenje. Z zapisom načel o strokovnosti revij, gradiv in vsebin spletnih strani želimo spodbuditi učitelje k temeljitejšemu premisleku o strokovnosti in posledično o smiselnosti uporabe le-teh pri pouku.

Načelno mnenje ZRSŠ

Email this to someoneShare on FacebookTweet about this on Twitter