Vse razsežnosti bralne pismenosti
Ljubljana, 11.01.2017
Na osnovni šoli Jurija Vege v Moravčah je v okviru spodbujanja bralne pismenosti potekalo redno četrtletno srečanje. Dejavnost poteka že drugo leto, vanjo je vključenih 10 šol z območne enote ZRSŠ Ljubljana.
Uvodnemu glasbenemu nastopu domačih učencev in pozdravu ravnateljice, Nuške Pohlin Schwarzbartl, je sledilo plenarno predavanje Cvetke Bizjak z naslovom Kompleksne bralno-učne strategije. Med strateškim, površinskim in globinskim učenjem se je osredotočila na slednje. Poudarila je tudi zasluge učiteljev, šol in ZRSŠ za uspešne rezultate učencev v mednarodni raziskavi PISA. Zaključila je z nizanjem razlik med celostnim in analitičnim spoznavanjem in jih vezala na zglede iz učenja različnih predmetov.
Po odmoru so se udeleženci razdelili v tri delavnice. Učiteljici z moravške šole, Andreja Vavpetič in Saša Igrec, sta predstavili opismenjevanje s fonomimično metodo, Alenka Andrin in Mihaela Kerin sta razložili, kako podpreti učenca na poti do boljšega razumevanja prebranega besedila, Igor Lipovšek pa je na štirih primerih demonstriral razumevanje preverjanja geografskih slikovnih sporočil.