Tema meseca: Poklici prihodnosti
Ste s svojim otrokom ali učencem že doživeli podoben pogovor?
»Študij določene smeri še ne pomeni, da boš opravljal tudi poklic s tega področja. V bistvu te šolanje ne usposablja za opravljanje čisto določenega poklica. Sploh zato ne, ker še ne vemo, kakšni poklici bodo sploh obstajali takrat, ko boš šolanje zaključil.«
»Kako to misliš? Zakaj pa potem hodim v šolo, če me ne pripravlja za poklice prihodnosti? A se zavedaš, kako demotivacijsko je, če rečeš kaj takega?«
»Hm.«
V Dnevniku smo lahko prebrali zanimiv članek z naslovom Kariero si oblikujemo sami, ne da nam je diploma. Naš izziv je razmisliti o tem, kaj lahko v času šolanja z določeno izobrazbo pridobimo in katere veščine nujno potrebujemo, da si bomo pot do poklica in v njem naredili sami. Pa ne samo to. Kaj bomo naredili z odraslimi brezposelnimi, ki svojega poklica ne morejo več opravljati, ker ga ni več, ne zmorejo pa se dopolnilno izobraziti za kaj drugega – ker so se šolali samo za opravljanje svojega poklica? Evropska komisija je sprejela 10 pobud, s katerimi naj bi v naslednjih dveh letih reševali izzive na tem področju. Rešitev je v tesnem sodelovanju vseh področij izobraževanja, gospodarstva in družbe na sploh. Hm.
Ste s svojim otrokom ali učencem že doživeli podoben pogovor?
»Študij določene smeri še ne pomeni, da boš opravljal tudi poklic s tega področja. V bistvu te šolanje ne usposablja za opravljanje čisto določenega poklica. Sploh zato ne, ker še ne vemo, kakšni poklici bodo sploh obstajali takrat, ko boš šolanje zaključil.«
»Kako to misliš? Zakaj pa potem hodim v šolo, če me ne pripravlja za poklice prihodnosti? A se zavedaš, kako demotivacijsko je, če rečeš kaj takega?«
»Hm.«
V Dnevniku smo lahko prebrali zanimiv članek z naslovom Kariero si oblikujemo sami, ne da nam je diploma. Naš izziv je razmisliti o tem, kaj lahko v času šolanja z določeno izobrazbo pridobimo in katere veščine nujno potrebujemo, da si bomo pot do poklica in v njem naredili sami. Pa ne samo to. Kaj bomo naredili z odraslimi brezposelnimi, ki svojega poklica ne morejo več opravljati, ker ga ni več, ne zmorejo pa se dopolnilno izobraziti za kaj drugega – ker so se šolali samo za opravljanje svojega poklica? Evropska komisija je sprejela 10 pobud, s katerimi naj bi v naslednjih dveh letih reševali izzive na tem področju. Rešitev je v tesnem sodelovanju vseh področij izobraževanja, gospodarstva in družbe na sploh. Hm.