domov

SLO

ZALOŽBA   vozicek
POZOR! Ste na arhivski strani ZRSŠ! Nova stran je dostopna na naslovu www.zrss.si!

Obvestilo za strokovne delavke in delavce vrtcev

Ljubljana, 09.04.2020

Za strokovne delavce vrtcev smo pripravili ponudbo usposabljanj na daljavo, ki bodo potekala v aprilu in maju 2020. Začetek usposabljanj bo v torek, 14. 4. 2020, prijave pa bodo odprte od petka, 10. 4. 2020.

Pod skupnim naslovom Poti za izboljšanje učnih dosežkov smo pripravili naslednja 8-urna usposabljanja na daljavo:

  1. Načrtovanje vzgojno-izobraževalnega dela v vrtcu s sodobnimi didaktičnimi pristopi na področju predšolske vzgoje.
  2. Razširimo svoj pogled na drugačnost v vrtcu (seminar za svetovalne delavce vrtcev).
  3. Komunikacija in sodelovanje vzgojitelja pri otroški igri in pri delu s starši.
  4. Pomen vrtca za družino.
  5. Ustvarjalni pristopi zgodnjega učenja: pogovor, igra, raziskovanje v naravi.
  6. Sodelujoči vrtec – »Otrok je, kakršen je, jaz pa mislim, da je …« .

Prijava na seminarje poteka preko spletne aplikacije Katis. Seminarji se bodo izvajali v spletnih učilnicah. Navodila za vstop bodo udeleženci po prijavi prejeli skupaj z vabilom in programom seminarja. Na seminarjih bo zagotovljena tudi tehnična podpora. Vsak strokovni delavec se lahko udeleži enega seminarja v enem tednu, sicer pa se lahko prijavi na več seminarjev.

RAZPORED SEMINARJEV ZA STROKOVNE DELAVCE VRTCEV

  1. Seminarji, ki potekajo ob petkih in se zaključijo v okviru enega meseca (3 ure + 3 ure + 2 uri)

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Seminarji, ki potekajo od ponedeljka do četrtka in se zaključijo v okviru enega tedna (vsak dan po 2 uri)

PREDSTAVITEV SEMINARJEV

Poti za izboljšanje učnih dosežkov – Načrtovanje vzgojno izobraževalnega dela v vrtcu s sodobnimi didaktičnimi pristopi na področju predšolske vzgoje

Izvajalke: svetovalke za predšolsko vzgojo

Na usposabljanjih bodo udeleženci, izhajajoč iz poglobljenega razumevanja Kurikula za vrtce, nadgradili lastno načrtovanje vzgojno-izobraževalnega dela s sodobnimi učnimi pristopi. Poudarek na načrtovanju izvedbenega kurikula, ki upošteva  razvojno-procesni pristop, formativno spremljanje ter refleksijo in evalvacijo. Govor bo o vsebinski pripravi na vzgojno izobraževalno delo in letnem delovnem načrtu strokovnega delavca.

Poti za izboljšanje učnih dosežkov – Razširimo svoj pogled na drugačnost v vrtcu

Izvajalke: mag. Tamara Malešević, mag. Cvetka Bizjak, dr Zora Rutar Ilc, dr. Brigita Rupar, Biserka Lep
Ključne besede: drugačnost, ranljive skupine predšolskih otrok, prepoznavanje, sodelovanje s starši, kolegialna podpora

Z udeleženci bomo spoznali razliko med drugačnostjo in ranljivostjo otroka ter različne podskupine teh otrok: otroci priseljencev in beguncev, otroci s posebnimi potrebami, otroci z višjimi potenciali in senzorično občutljivi otroci. Predstavili bomo načine, kako se strokovni delavci v vrtcu sami opolnomočijo za prepoznavanje drugačnosti in sodelovanje s starši.

Poti za izboljšanje učnih dosežkov – Komunikacija in sodelovanje vzgojitelja pri otroški igri in pri delu s starši

Izvajalki: Edita Bah Berglez, mag. Tamara Malešević
Ključne besede: odnosna kompetenca, občutek varnosti, sodelovanje s starši, igra v naravnem okolju, spodbudna povratna informacija, samoevalvacija vključevanja vzgojitelja v otroško igro, povezovanje.

Udeležencem predstavimo pomen odnosne kompetence vzgojitelja za oblikovanje občutka varnosti in varne navezanosti otroka kakor tudi za dobro sodelovanje s starši, ki temelji na medsebojnem zaupanju. Strokovni delavci bodo nadgradili svoja znanja o otroški igri, kot najbolj naravni učni situaciji učenja s poudarkom na gibalni igri v naravnem okolju. Ob elementih spodbudne povratne informacije bodo dobili ideje za samoevalvacijo svojega vključevanje v igro ter razmišljali o povezovanju, ki poglablja odnos z otrokom.

Poti za izboljšanje učnih dosežkov – Pomen vrtca za družino

Izvajalki: Lidija Jerše, Nives Zore
Ključne besede: varna navezanost, kakovost, sodelovanje s starši, samoevalvacija, dobro počutje otroka

Na seminarju bomo spregovorili o pomenu varne navezanosti otrok, spodbudnem učnem okolju in sodelovanju ter komunikaciji s starši. Redno in kontinuirano sodelovanje s starši je pomembno za usklajeno vzgojo in nemoten otrokov razvoj in  je pogoj za dobro počutje otrok ter pripomore k skladnejšemu razvoju. Izpostavili bomo pomen samoevalvacije vzgojitelja pri zagotavljanju ustrezne podpore otrok v razvoju, učenju in dobrem počutju.

Poti za izboljšanje učnih dosežkov – Ustvarjalni pristopi zgodnjega učenja: pogovor, igra, raziskovanje v naravi

Izvajalki: Fanika Fras Berro, Marija Sivec
Ključne besede: spodbudno in inovativno učno okolje, varna navezanost, odnosne kompetence, značilnosti otrokovega učenja, spremljanje otrokovega odziva in napredka, načini komunikacije

Na seminarju bo govor o spodbudnem in inovativnem učnem okolju za otrokovo dobrobit in celostni razvoj, o vzgojnih izzivih in pristopih za spremljanje otrokove vključenosti in socialno-čustvenih kompetenc. Ob risanem filmu, pravljici in kamišibaju bomo razmišljali o možnih didaktičnih strategijah ter pomenu zgodbe za razvoj otrokove samopodobe in ustvarjalnosti. Z vidika novejših spoznanj stroke bomo osvetlili pojma povezanosti in varne navezanosti ter jih povezali z izkušnjami iz prakse ter pogledi na igro in raziskovanje v zgodnjem otroštvu. 

Poti za izboljšanje učnih dosežkov – Sodelujoči vrtec – »Otrok je, kakršen je, jaz pa mislim, da je …«

Izvajalca: dr. Petra Štirn Janota, Primož Krašna​
Ključne besede: bogat otrok, vključujoče okolje, vloga strokovnega delavca, sodelovanje s starši,  pravila,  domišljija, gibanje, kreativnost

Na seminarju bomo razmišljali o pomenu vključujočega vrtca. Kako podpreti bogat svet otrok(a) in se odzvati na njihove potrebe. Skozi filmsko zgodbo o navihanem dečku bomo odpirali vprašanja o pomenu našega pogleda na otroka, o vključujoči skupnosti, o smiselnosti pravil in o vlogi domišljije, ki otroka lahko podpira pri razumevanju sveta in pri sporočanju o svetu.

Email this to someoneShare on FacebookTweet about this on Twitter