Nujno pedagoško digitalno znanje
Ljubljana, 17.06.2016
Nekdaj se je govorilo o računalniškem znanju, nato o znanju informacijsko-komunikacijske tehnologije in o e-znanju in e-didaktiki. Danes se vse bolj govori o digitalnem znanju in obvladovanju virtualnega sveta in virtualnih mrež, ki se oblikujejo v učni ekosistem.
Zato Zavod RS za šolstvo v okviru mednarodne preiskave MENTEP pripravlja načrt razvoja poklicnih e-zmožnosti. V Laškem se je na dvodnevnem usposabljanju srečalo 35 pedagoških svetovalcev, ki so v obliki delavnic razmišljali in načrtovali, kako razviti načine samopreverjanja in samoučenja učiteljevih in vzgojiteljevih e-zmožnosti.
Da bi bilo vzgojiteljem in učiteljem izobraževanje lažje, so uredili in poenotili sistem e-izobraževanj, e-svetovanj, e-samoizobraževanj in e-gradiv po predmetih. Razvrstili so jih v rubrike oziroma skupke:
- digitalna pedagogika;
- raba digitalne tehnologije in digitalna produkcija;
- digitalno komuniciranje in sodelovanje;
- digitalno državljanstvo.
Uredili so tudi spletne učilnice, imenovane sodelov@lnice, da bi še bolje opravljale temeljni namen: biti srečevališče učiteljev, ki si si izmenjujejo zamisli in izkušnje ter zastavljajo vprašanja, in biti vezni člen med družabnimi omrežji in opornimi poučnimi gradivi.