Urnik
Program konference SIDRO Brdo pri Kranju
Program za tiskanje
Četrtek, 10. oktober 2013
|
7.30–9.00
|
Registracija udeležencev
|
9.00-9.30
|
Uvodno predavanje ministra za izobraževanje dr. Jerneja Pikala
|
GRANDIS
|
9.30–10.15
|
Predstavitev študije Eurydice o državljanski vzgoji v Evropi
Ana Sofia De Almeida Coutinho, enota Eurydice, EACEA
Tanja Taštanoska, enota Eurydice Slovenija, MIZŠ
|
GRANDIS
|
10.15–10.45
|
Odmor
|
10.45–11.45
|
Predstavitev e-plakatov in dobrih praks
|
SPLENDENS
|
Projekcija filmov
|
HEROS A, B
|
Okrogla miza: Naproti izobraževanju za boljšo zaposljivost?: Spremembe in uvajanje novih vsebin v formalni izobraževalni sistem v Sloveniji
Moderator dr. Marinko Banjac, Fakulteta za družbene vede UL
Sodelujejo: dr. Janez Krek, dekan, Pedagoška fakulteta UL dr. Amalija Žakelj, ZRSŠ Tea Jarc, Mladinski svet Slovenije dr. Slavica Černoša, MIZŠ
|
STEKLENA
|
11.45–12.15
|
Predavanje dr. Marjana Šimenca, Filozofska fakulteta UL:
»Državljanska vzgoja in evalvacija«
|
GRANDIS
|
12.15–13.30
|
Odmor za kosilo
|
13.30–14.30
|
Predavanje dr. Erika Amnå, Univerza Ørebro na Švedskem:
Mlado državljanstvo – med odgovornostjo in svobodo
|
GRANDIS
|
14.30-14.45
|
Odmor
|
14.45–16.00
|
Tematske steze:
|
1. Pouk in izvajanje dejavnosti v vrtcu
Moderatorka mag. Pavla Karba, Zavod RS za šolstvo
Uvodno predavanje dr. Erike Rustja, MIZŠ
Ustne predstavitve dobrih praks
|
HEROS A, B
|
2. Oblike participacije v vzgoji in izobraževanju
Moderatorka dr. Sonja Rutar, Pedagoška fakulteta UP in Pedagoški inštitut
Uvodno predavanje dr. Robija Krofliča, Filozofska fakulteta UL
Ustne predstavitve dobrih praks
|
STEKLENA 4
|
3. Vključujoča vzgoja in izobraževanje
Moderatorka dr. Natalija Vrečer, Andragoški center Slovenije
Uvodno predavanje dr. Marine Lukšič Hacin, ZRC SAZU
Ustne predstavitve dobrih praks
|
STEKLENA 1
|
4. Glokalno
Moderator dr. Marinko Banjac, Fakulteta za družbene vede UL
Uvodno predavanje mag. Marje Medved in mag. Andreje Lenc, CMEPIUS
Ustne predstavitve dobrih praks
|
HEROS C, D
|
16.00–16.15
|
Odmor
|
16.15–17.30
|
Panelna razprava
Moderatorka dr. Andreja Barle Lakota, MIZŠ
Sodelujejo:
mag. Pavla Karba, Zavod RS za šolstvo dr. Sonja Rutar, Pedagoška fakulteta UP in Pedagoški inštitut dr. Natalija Vrečer, Andragoški center Slovenije dr. Marinko Banjac, Fakulteta za družbene vede UL dr. Marjan Šimenc, Filozofska fakulteta UL dr. Robi Kroflič, Filozofska fakulteta UL
|
GRANDIS
|
17.30
|
»Aktivn državljan« in zaključek
|
TEMATSKE STEZE
-
Pouk in dejavnosti državljanske vzgoje Moderatorka: mag. Pavla Karba, Zavoda RŠ za šolstvo
Uvodno predavanje dr. Erike Rustja, MIZŠ: Državljanska vzgoja: cilji, vsebina in didaktični pristopi
Ustne predstavitve dobrih praks
- Ksenija Jerman Skrbinek, Vrtec Otona Župančiča Slovenska Bistrica
Vrtec, pomemben člen pri razvoju državljanskih kompetenc otroka
- Natalija Panić, Osnovna šola Sostro
Grafiti – uničevalci fasad ali sredstvo za doseganje učnih ciljev?
- Sofija Baškarad, Srednja šola Domžale
Izbirna tema pri pouku filozofije v gimnaziji kot priložnost za razvijanje odgovornega državljanstva
-
Oblike participacije v vzgoji in izobraževanju Moderatorka: dr. Sonja Rutar, Pedagoška fakulteta UP in Pedagoški inštitut
Uvodno predavanje dr. Robija Krofliča, Filozofska fakulteta UL: Pripoznanje zmožnega otroka in ontološki angažma v dialogu - pogoj participacije in vzgoje za aktivno državljanstvo
Ustne predstavitve dobrih praks
- Rita Fideršek in Jerneja Pucko, Vrtec Lendava
Participacija predšolskih otrok pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti lov na dolgčas – nincs mese az unalomról
- Dejan Kokol, Osnovna šola Gornja Radgona
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja v okviru mednarodnega projekta »Človekove pravice v akciji«
- Urša Holozan, Mladinski svet Slovenije
Strukturiran dialog kot metoda dela pri posvetovanju z mladimi
-
Vključujoča vzgoja in izobraževanje Moderatorka: dr. Natalija Vrečer z Andragoškega centra RS
Uvodno predavanje dr. Marine Lukšič Hacin, Znanstvenoraziskovalni center pri SAZU: Vključujoča šola na primeru medkulturnih odnosov kot aktivnega državljanstva
Ustne predstavitve dobrih praks
- Elena Begant, Center za državljansko vzgojo
VOICE – primer najboljše EU prakse na področju razvijanja socialne in državljanske kompetence otrok ter mladine
- Tamara Nanayaa, Društvo Nigerijcev v Sloveniji
Mobilne aktivnosti – primer dobre prakse za vključevanje priseljencev v slovenski kulturni prostor
- Metka Uršič, Osnovna šola Bršljin
Vključevanje romskih učencev v osnovno šolo – model učinkovitega poučevanja in učenja za dvig učne uspešnosti posameznega učenca
- Alenka Fatur in Živa Sterniša, Osnovna šola Miroslava Vilharja Postojna
Zagotavljanje enakih možnosti za učence z disleksijo
-
Glokalno Moderator dr. Marinko Banjac s Fakulteta za družbene vede UL
Uvodno predavanje: mag. Marje Medved in mag. Andreje Lenc, CMEPIUS Učinki mednarodnega sodelovanja in mobilnosti na izobraževalne organizacije in udeležence
Ustne predstavitve dobrih praks
- Urška Bajda, JZ Osnovna šola Marjana Nemca Radeče in Osnovna šola Tončke Čeč Trbovlje
Vključenost osnovnošolcev v mednarodno sodelovanje s ciljem spodbujanja strpnosti z metodo aktivnega poslušanja ob uporabi spletnega portala eTWINNING
- Mojca Gornik Brodnjak in Petra Arnejčič Munda, Srednja šola za oblikovanje Maribor
Povezovanje z okoljem in mobilnost dijakov s spletno aplikacijo na Srednji šoli za oblikovanje Maribor
- Tanja Petelinšek in Marjeta Vodončnik, Javni zavod Socio
Inovativni pristopi vključevanja ranljivih ciljnih skupin v družbeno okolje
PROJEKCIJA FILMOV
10.45–11.15
|
Kaja Cunk, Kulturno izobraževalno društvo PiNA Glas mladih: Film kot didaktični učni pripomoček za državljansko vzgojo v šolah
|
11.15–11.45
|
Mateja Rozman Amon, Ljudska univerza Radovljica in produkcija Vizualist Dokumentarni film Hočem Živeti
|
PREDSTAVITVE e-PLAKATOV
Št.
|
Ura
|
Izvajalec, ustanova
|
Naslov prispevka
|
1
|
10.45
11.15
|
Mateja Chvatal,
OŠ Janka Kersnika Brdo
|
Skupno učenje slovenščine otrok priseljencev s svojimi starši za lažje vključevanje v slovensko osnovno šolo
|
10.55
11.25
|
Vojka Zupančič,
OŠ Valentina Vodnika Ljubljana
|
Šolska vrstniška mediacija
|
11.05
11.35
|
Nataša Kajba Gorjup,
Dijaški dom Celje
|
Priložnosti za samostojno in družbeno odgovorno življenje mladih v dijaškem domu
|
2
|
10.45
11.15
|
Florence Maria Bratuž,
VinKom
|
Pomen novega vrednotenja in odločanja pri izbiri poklicev
|
10.55
11.25
|
Maruška Planinc,
OŠ Starše
|
Razvoj odgovornosti otrok s pomočjo literature
|
11.05
11.35
|
Danica Kljuber,
DOŠ Genterovci
|
Učna podpora učencu Romu - Didaktično- metodične prilagoditve pri delu z romskim učencem.
|
3
|
10.45
11.15
|
Ksenija Popošek,
OŠ Janka Padežnika Maribor
|
Tutorstvo kot vzgojna moč promoviranja učenja in sodelovanja v bivalnem okolju na OŠ Janka Padežnika Maribor
|
10.55
11.25
|
Anton Baloh,
OŠ Koper
|
Učenje učnega jezika slovenščine za učence priseljence v OŠ
|
11.05
11.35
|
Iris Kravanja Šorli,
OŠ Martina Krpana Ljubljana
|
Potreba po pripadnosti in participaciji in (so)aktiviranje učencev
|
4
|
10.45
|
Mateja Rozman Amon,
Ljudska univerza Radovljica
|
Dokumentarni film: Mladi in duševno zdravje
|
11.20
|
Kaja Cunk, Kulturno izobraževalno društvo PINA
|
Glas mladih: Film kot didaktični učni pripomoček za državljansko vzgojo v šolah
|
5
|
10.45
11.15
|
Marko Majce,
Srednja šola Domžale
|
Vzgoja za kritično in odgovorno državljanstvo na ozadju evropskih vsebin v gimnaziji
|
10.55
11.25
|
Martina Madon,
Vrtec Nova Gorica
|
Primer državljanske vzgoje v vrtcu
|
11.05
11.35
|
Barbara Zorman in Alenka Repanšek Uršič, Vrtec Antona Medveda
|
Slovenija, moja domovina; Primeri praktičnih dejavnosti preko katerih predšolski otroci spoznavajo geografske, kulturne, zgodovinske in druge značilnosti RS
|
6
|
10.45
11.15
|
Maja Mustedanagić,
OŠ Jurija Vege Moravče
|
Z mladostniki v vrtcu o medijih
|
10.55
11.25
|
Andreja Jaklič Šimnic,
VVZ Kekec Grosuplje
|
Celosten pristop h državljanski vzgoji v vrtcu
|
11.05
11.35
|
Petra Cigan, OŠ Franceta Prešerna Črenšovci, Enota Vrtec
|
Spoznavanje Slovenije s knjigo Juri Muri po Sloveniji
|
7
|
10.45
11.15
|
Marjetka Berlič,
OŠ Draga Kobala Maribor
|
Obravnava kršenja človekovih pravic z branjem literarnih del in kombinacijo dela v spletni učilnici
|
10.55
11.25
|
Danica Bricman,
VVZ Slovenj Gradec
|
Vključevanje državljanske vzgoje v vrtcu
|
11.05
11.35
|
Janja Šetor,
Vrtec Tezno, Maribor
|
Spodbujanje socialnega in emocionalnega učenja v vrtcu: strategija za razvijanje aktivnega državljanstva
|
8
|
10.45
11.15
|
Inge Breznik,
Zavod RS za šolstvo
|
Zborovski bum 2013 - vzagajnje nacionalne identitete in množično zborovsko petje
|
10.55
11.25
|
Sabina Burkeljca,
OŠ Rodica
|
Kako s knjigo povezujemo in vzgajamo otroke
|
11.05
11.35
|
Darja Sovinc,
Šolski center Slovenj Gradec
|
Mladi podjetniki Evrope
|
9
|
10.45
11.15
|
Vesna Robnik,
Osnovna šola Mislinja
|
Ko pouk verstev in etike postane pouk medkulturnega dialoga
|
10.55
11.25
|
Nikolaj Lipič, Srednja poklicna in strokovna šola Bežigrad
|
Mednarodna mobilnost – izzivi za dijake in učitelje srednjih poklicnih in strokovnih šol
|
11.05
11.35
|
Gloria Luna, Zavod za mednarodno kulturo LUNA
|
Vzpostavljamo mostove med kulturama – vključevanje špansko govorečih migrantov v večinsko slovensko kulturo in seznanjanje slovencev s kulturo špansko govorečih dežel
|
10
|
10.45
11.15
|
Karmen Grudnik,
Šolski center Slovenj Gradec
|
Učinki »incoming« in »outgoing« mobilnosti višje strokovne šole Slovenj Gradec (2003 – 2013)
|
10.55
11.25
|
Anja Jesenek Grašič,
Šolski center Ptuj
|
Vpliv mobilnosti na strokovni in osebnostni razvoj udeležencev
|
11.05
11.35
|
Peter Cokan,
MINVOS - mreža izobraževalnih nevladnih organizacij Slovenije
|
Za znanje nista pomembna način in oblika, kako je pridobljeno, temveč to, da obstaja Mreža MINVOS (Mreža izobraževalnih nevladnih organizacij Slovenije) in vrednotenje izobraževanja pridobljenega na neformalni način
|
|
|
|