Nacionalna konferenca Socialna in državljanska odgovornost Brdo pri Kranju |
|||||||
|
|||||||
Napoved predavanjPlenarna predavanja: dr. Erik Amnå, Univerza Ørebro, Švedska Mlado državljanstvo – med odgovornostjo in svobodo Na predavanju bomo najprej spoznali dva tekmujoča pogleda na sodobno mladino in njeno vpetost v politične in družbene zadeve. S tretjim pogledom bomo odstrli več odtenkov med črno in belo ter poudarili raznolikost, potenciale, pa tudi izzive, ki zaznamujejo družbeni angažma mladih. Na koncu bomo razpravljali o izzivih državljanske vzgoje. dr. Marjan Šimenc, UL FF Državljanska vzgoja in evalvacija Uvodna predavanja v tematskih stezah 1. Tematska steza: Pouk in dejavnosti državljanske vzgoje (moderatorka: mag. Pavla Karba, ZRSŠ) mag. Erika Rustja, MIZŠ Državljanska vzgoja: cilji, vsebina in didaktični pristopi Cilji državljanske vzgoje so se – tudi zaradi mednarodnih primerjav, kakršna je Eurydicejeva – z leti razdelili v štiri glavne skupine, kot so razvijanje politične pismenosti; usvojitev kritičnega mišljenja in analitičnih spretnosti; razvijanje določenih vrednost odnosov in ravnanja ter spodbujanje aktivne participacije in udejstvovanja na ravni šole in skupnosti. Takšna opredelitev presega zgolj predmetni pristop, denimo v Sloveniji domovinska in državljanska kultura ter etika v 7. in 8. razredu v osnovni šoli. Take cilje lahko uresničujemo na kateri koli stopnji izobraževanja. Tudi vsebine, tesni povezane s cilji so take, da jih je mogoče vključiti lahko v vrtec, osnovnošolsko ali srednješolsko izobraževanje. Zastavlja pa se vprašanje, ali se lahko državljanska vzgoja z vsemi cilji vred, res kakovostno vzgaja in izobražuje na vseh ravneh? Kateri so načini/pristopi za tako vzgojo in izobraževanja? Ali je potrebno v Sloveniji na področju državljanske vzgoje možno narediti premike, spremembe? 2. Tematska steza: Oblike participacije v vzgoji in izobraževanju (moderatorka: dr. Sonja Rutar, UP Pef in PEI) dr. Robi Kroflič, UL FF Pripoznanje zmožnega otroka in ontološki angažma v dialogu - pogoj participacije in vzgoje za aktivno državljanstvo Čeprav je participacija otroka v vzgoji splošno sprejeto geslo sodobne pedagogike, teoretske analize razkrivajo, da se resnična participacija otrok v vrtcu in šoli odvija zelo redko. V prispevku želim predstaviti dva koncepta, ki sta pogoj za uveljavitev resnične participacije. Prvi je pripoznanje otroka kot zmožnega bitja (Malaguzzi, Moss), drugi pa zagotovitev ontološkega angažmaja otroka v vzgojni interakciji (Bahtin, Matusov). Uveljavitev obeh konceptov v vzgoji bom ilustriral s konkretnimi primeri vzgojnih praks, ki so nastale ob uvajanju celovitega induktivnega vzgojnega pristopa v Vrtcu Vodmat, Ljubljana, Slovenija. 3. Tematska steza: Vključujoča vzgoja in izobraževanje (moderatorka: dr. Natalija Vrečer, ACS) izr. prof. dr. Marina Lukšič Hacin, ZRC SAZU Vključujoča šola na primeru medkulturnih odnosov kot aktivnega državljanstva
Koncept vključujoče šole se spopada z izzivi, kako zagotoviti enakost v raznolikosti. Sega na široko področje družbenih odnosov, ki se pletejo skozi šolo kot družbeno inštitucijo. Eno od pomembnih področji je prav gotovo etnična raznolikost in izziv, ki se z njo postavi pred nas: etnična stratifikacija versus medkulturni dialog oziroma medkulturni odnosi. V javnih šolah in šolah, ki so večinsko zavezane izvajanju javnega izobraževalnega programa, se topika povezuje z razmisleki o aktivnem državljanstvu. Novum pri tem pa je misliti medkulturne odnose kot aktivno državljanstvo.
4. Tematska steza: Glokalno (moderator: dr. Marinko Banjac, UL FDV) Mag. Marja Medved in Mag. Andreja Lenc, CMEPIUS Učinki mednarodnega sodelovanja in mobilnosti na izobraževalne organizacije in udeležence |
|
||||||
|