logotip
domov
uporabnik   ISKANJE

PLENARNA PREDAVANJA I, sreda 21.3.2018

Razredni pouk v luči sodobnih smernic učenja in poučevanja, Nada Nedeljko in Mihaela Kerin

V prispevku izhajamo iz treh trditev, s katerimi želimo spodbuditi razmišljanje o poučevanju in učenju na razredni stopnji.
1. Znanstvena dognanja in odzivi učencev zahtevajo spremembe!
Skozi zgodovino se težnja po spremembah v poučevanju in učenju ves čas pojavlja. Trend sprememb, ki izhaja iz znanstvenih dognanj in odzivov učencev, je v primerjavi s preteklostjo hitrejši in intenzivnejši, kar terja takojšnje premisleke in odzive tudi v šolskem prostoru, pri pouku. Sodobnost je potrebna zdaj in takoj.
2. Uporaba spoznanj terja vključevanje sodobnih smernic v pouk!
Pouk, ki vključuje sodobne smernice, omogoča priložnosti za optimalen telesni, spoznavni, čustveni, moralni, duhovni in socialni razvoj posameznika z upoštevanjem razvojnih zakonitosti. Poteka v spodbudnem, vključujočem učnem okolju z ustreznimi pričakovanji do vseh učencev. Vključuje naravne (avtentične) in smiselne učne situacije, ki učencu omogočajo: izgrajevanje znanja, sistematičen razvoj vseh vrst pismenosti, razvoj kritičnega mišljenja, reševanje problemov, ustvarjalnost, sodelovanje in komunikacijo, veščine samouravnavanja, uporabo IKT v podporo učenju, idr.
3. Preučiti, prevetriti in v spremembe pognati (posodobiti, spremeniti) lastno prakso!
V toku sprememb naj posameznik uporabi, kar je bilo (zanj) učinkovito že v preteklosti in zavrže tisto, kar je bilo (zanj) neuspešno, neučinkovito in manj motivacijsko. Za učitelja in učenca to pomeni lasten vpogled v poučevanje in učenje, uravnavanje in spreminjanje le tega. Pogon je uspešnejši z aktivno participacijo obeh in v sodelovanju s starši.

Razvijanje pismenosti na razredni stopnji, Nataša Potočnik
Razvijanje ustvarjalnosti učencev, Eona Craig

V svoji predstavitvi bo Eona Craig predstavila pregled potreb po kreativnosti, kreativnega učenja in umetnosti v naši sodobni družbi in trenutnih izobraževalnih sistemih. Predstavila bo kontekst v katerem je učenje v povezavi s spreminjanjem sveta, ekonomije, služb prihodnosti, zdravja in blagostanja naših otrok in mladih. Poudarila bo, da je kreativnost prepoznana kot ključna zmožnost in sposobnost za individualni in kolektivni uspeh.
Eona bo predstavila primere dela mednarodne organizacije Kreativnost, kultura in izobraževanje (ang. Creativity, Culture and Education – CCE) na svetovni ravni. S predstavitvijo bo prikazala kako CCE podpira pojav programov kreativnega učenja po celem svetu, pri čemer je vsak oblikovan tako, da spodbuja avtonomnost, izboljšuje samozavest, okrepi kapaciteto in odpornost ter zasadi močne občutke skupnosti pri učencih in učiteljih znotraj teh programov.
Predstavila bo definicijo kreativnosti, ki jo je razvil CCE, in zdaj predstavlja osnovo izobraževalne inovacije v različnih državah – Litvi, Pakistanu, na Tajskem, v Astraliji in Čilu. Predstavljena bo ideja multifunkcionalne učilnice (ang. High Functioning Classroom), kjer gre za učno okolje, za katerega mednarodne raziskave kažejo, da je najbolj učinkovito za razvoj kreativnosti pri mladih. Predstavljeno bo, kako CCE investira v nove raziskave okrog povezave med kreativnostjo in funkcijami možganov na Škotskem in Norveškem.
Predstavitev se bo osredotočila na to, kar nam najnovejše raziskave in aktivnosti povejo o tem, kako se otroci in mladi najbolje učijo in kako lahko učitelji spodbujajo in podpirajo kreativno identiteto in potencial.