logotip
domov
uporabnik   ISKANJE

Z likovno razstavo se bo predstavila učiteljica Maja Bencek

Zakaj je poučevanje umetnosti v šoli tako pomembno?
Mnogi verjamejo, da je umetnost edini predmet v šolskem kurikulumu, kjer otroci lahko izrazijo svojo “ustvarjalnost” ali jim dovolijo, da “izpustijo svoje občutke.” Drugi verjamejo, da umetnost izboljšuje učenje učencev; zato ga je treba povezati z drugimi predmeti v šolskem kurikulumu. Nekateri vidijo primarno korist umetnosti, ker otrokom nudi nekaj “zabave”.
Menim, da je cilj umetniške vzgoje pomagati otrokom, da bolje razumejo umetnost, kot način učenja o sebi in svetu okoli njih.
Kadar učim umetnost, sem osredotočena na učence. Želim, da postanejo strastni glede nečesa, ustvarijo stvari, za katere nikoli niso menili, da so možne in jih vgradijo v svojo prihodnost. Mlade spodbujam, da postajajo boljši, odgovorni, skrbni, ustvarjalni, da delajo za »vzrok, ne za aplavz«.
Včasih je umetnost pot izražanja za učence, ki morda nimajo možnosti biti uspešni v šoli ali v življenju.
Je krasno sredstvo za vzpodbujanje komunikacije, kritičnega mišljenja in reševanja problemov. Deluje motivacijsko in nekaj, kjer se učenci lahko veselijo uspeha. Uči jih, da sodelujejo. Omogoča jim varen način za izražanje. Krepi raziskovanje, domišljijo in svobodo izražanja. Razvija samozavest in vztrajnost. Uči, kako videti lepoto na neobičajnih krajih. V umetnosti pogosto ni pravilnih ali napačnih odgovorov, kar učencu pomaga pridobiti perspektivo o vrednosti in samoevalvaciji.
Umetnost pa je pogosto tudi nebesedna komunikacija, ki se lahko za mnoge izkazuje za terapevtsko.

 

Sem učiteljica Maja Bencek – OŠ Goriščnica, v 5.razredu in uživam v poučevanju likovne umetnosti. Kot učiteljica dobim priložnost za delo z mnogimi učenci z različnih ozadji. Služim kot motivator, jih poučujem in skrbim za razvoj njihovih umetniških sposobnosti. Cilji likovne vzgoje so pomemben okvir v šolskem prostoru, vendar pridobivanje dobre umetniške vzgoje, ne bi smelo biti osredotočeno le na njih.
Želim ustvariti razred, poln mladih in zvedavih otrok, ki se veselijo učenja o umetnosti, o zgodovini umetnosti, različnih tehnikah in iskanju novih načinov izražanja. Poskušam širiti njihov pogled in koncept o tem, kaj je umetnost in jih seznaniti z različnimi oblikami in tehnikami.
Pomemben del moje naloge je učenje spoštovanja, odgovornosti in medsebojnih odnosov. Brez teh elementov je počutje v razredu slabše. Kadar pa učenci pri delu niso sproščeni in zadovoljni, se učenje ne izvaja. Zato želim zagotoviti ustvarjalno učno okolje, v katerem bodo uspevali in se dobro počutili.