Usposabljanje in evalvacija
Namen usposabljanja
Namen usposabljanja učiteljev je opolnomočiti jih za izvajanje dejavnosti, ki pri učencih in dijakih spodbujajo inovativnost in ustvarjalnost ter s tem razvoj kompetence podjetnosti tako pri učiteljih kot pri učencih in dijakih.
Usposabljanje, ki so ga so razvili avstrijski partnerji v projektu, temelji na t. i. TRIO modelu:
- Temeljno izobraževanje za podjetnost
Spodbujanje temeljnih podjetnostnih spretnosti, biti prilagodljiv, inovativen in sposoben začeti svoj projekt
- Podjetnostna kultura
Spodbujanje podjetnostnega razmišljanja, dovzetnosti, ustvarjalnosti, tveganja, postavljanja ciljev, samoniciativnosti in kulture trajnostni.
- Podjetnostna državljanska vzgoja
Razvijanje novih oblik odgovornosti, državljanstva in partnerstev, ki so ugodna za vsakega posameznika, druge ljudi in okolje.
Model sestavlja 17 vsebinskih sklopov, ki jih v projektu imenujemo »izzivi«.
Temeljijo na aktivnih metodah in oblikah dela, kot so projektno delo, izkušenjsko učenje, sodelovalno učenje, samorefleksija ipd. Vsak izziv se konča z refleksijo oziroma povratno informacijo učitelja ter z vrednotenjem, ki zajema učiteljevo vrednotenje, samovrednotenje in vrstniško vrednotenje.
Organizacija usposabljanja
Usposabljanje izvajamo na štirih ravneh:
A1 – osnovna šola, učitelji prve triade
A2 – osnovna šola, učitelji tretje triade
B1 – srednja šola
Ravnatelji
Za raven A1 in A2 izvajamo 5 izzivov, za raven B1 pa 7.
Usposabljanje za učitelje vključuje:
- uvodno delavnico: predstavitev projekta in kompetence podjetnost
- usposabljanje za izzive
- delavnico za načrtovanje izvajanje izzivov v šolah
- evalvacijsko delavnico ob koncu izvajanja izzivov
Potek usposabljanja za šole, ki so bile uvrščene v eksperimentalno skupino
Datum | Skupina | Vsebina |
24. 5. 2016 | A1 | Evalvacija izvedbe in gradiv |
A2 | ||
B1 |
Potek usposabljanja za ravnatelje
Datum | Vsebina |
16. 11. 2015 |
Ideja podjetnosti in vloga ravnateljev v projektu |
24. 3. 2016 | Izkušnje z uvajanje izzivov v šole, vloga ravnateljev pri uvajanju sprememb |
23. 5. 2016 |
Evalvacija projekta z vidika ravnateljev in načrtovanje trajnosti |
Predvidene aktivnosti do konca leta 2016
Usposabljanje za eksperimentalne šole:
Rok, datum | Aktivnost | Udeleženci |
24. 5. 2016 |
Evalvacijska delavnica za eksperimentalne šole |
A1, A2 in B1 z ravnatelji |
Potek usposabljanja za šole, ki so bile uvrščene v kontrolno skupino:
Rok, datum | Aktivnost | Udeleženci |
24. in 25. 8. 2016 | Usposabljanje | B1 |
29. in 30. 8. 2016 | Usposabljanje | A1 in A2 |
22. 9. 2016 | Usposabljanje | A1, A2 in B1 |
10. 11. 2016 | Usposabljanje | B2 |
16. 11. 2016 | Usposabljanje) | B2 |
Oktober 2016 – april 2017 | Uvajanje izzivov v šolah | A1, A2, B1 in B2 |
Od januarja 2017 | Obiski na šolah | B1 in B2 |
Usposabljanje za ravnatelje šol, ki so bile uvrščene v kontrolno skupino:
Datum | Vsebina |
24. 8. 2016 | Ideja podjetnosti in vloga ravnateljev v projektu |
6. 12. 2016 | Izkušnje z uvajanje izzivov v šole, vloga ravnateljev pri uvajanju sprememb |
Maj 2017 | Izkušnje z uvajanje izzivov v šole, vloga ravnateljev pri uvajanju sprememb |